♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagens vikt & lite annat...

Kategori: Vikt & mått

Ja morgonens vikt var 108,8.  Går åt rätt håll iaf :-)

Gick med dottern till dagis i morse, en promenad på cirka 8-10 minuter. Efter jag lämnat in henne där så gick jag en promenad på vägen hem på 35 minuter. Jag får verkligen tvinga mig ska ni veta, ärligt talat tycker jag det är skittråkigt att gå långpromenader - det enda positiva är att det är så skönt när man kommit hem och känner att man gjort något bra. Jag ska dock fortsätta tvinga mig ut - har satt som första mål nu att promenera minst 30 minuter, minst 3 dagar i veckan. Allt över det är bonus. Jag kör så här tills jag blivit varm i kläderna igen och känner att jag kommit igång (förhoppningsvis gör jag det) och sedan får jag öka på eftersom....

Det har gått bra med maten idag med - men gudarna ska veta att det är tufft det här, speciellt kvällarna när suget kommer som ett brev på posten. Det spelar ju ingen roll att jag ätit bra under dagen: frukost, mellanmål (frukt), lunch, mellanmål (frukt), middag - jag blir ju sugen iaf efter middagen!!! Å, vad jag önskar att det fanns en knapp att trycka på så vips åker man ner i vikt, eller åtminstone att man kunde spola tillbaka i tiden till jag vägde 68 kg för 10 år sedan - och göra så att jag inte släppte efter och gick upp så mkt i vikt!! Men men - drömmar, drömmar....

Efter jag kommit in efter promenixen så tog jag bort stakarna och stjärnorna. Strök gardinerna till köket efter jag tagit bort julgardinerna. Bar iväg jullådorna till förrådet. Sedan har jag tvättat ett par tvättar samt vikit tvätt från igår....och vips var det dags att hämta hem lillan från dagis. Hon hade haft så roligt - de hade haft julgransplundring där :-)

Ja dagarna bara flyter på - fattar inte var tiden tar vägen.....

Håller på läsa "Rensa i röran med feng shui". Har nämligen för avsikt att rensa lite härhemma, ja inte så lite förresten. Jag har så fruktansvärt svårt att göra mig av med saker men nu ska jag göra ett allvarligt försök. Har gjort i ordning tre säckar: en för saker som ska slängas, en för saker som ska skänkas bort (skänker till välgörenhet), en för saker som ska vara kvar i organiserad form.

Ska även sortera och organisera så det blir fullständigt ordning och reda - för enligt Feng shui kan oreda blockera energier så att man blir trött och seg och mår allmänt dåligt - och jag är övertygad om att det stämmer! För de gånger jag sorterat och snyggat till något så har jag alltid blivit gladare och piggare efteråt :-)

Vem vet - kanske det kan leda till att jag får lättare att gå ner i vikt? För jag vet att mycket av mitt ätande har sin botten i dålig självkänsla/självförtroende och en orolig själ överhuvudtaget.....ja, jag tröstäter helt enkelt. Söker efter kicken som jag får genom att äta....

Blev lite långt det här....men jag tycker det är så intressant med Feng Shui!! Detta kommer att bli ett långsiktigt projekt, det får helt enkelt ta sin lilla tid....ska ju gå igenom rum för rum...Jag kommer rapportera under tiden - om någon är intresserad förstås ;-)

Nu väntar jag bara på Andra avenyn som äntligen börjar igen ikväll! Därefter väntar sängen - ska försöka sova lite mera också, har sovit alldeles för lite på sistone - och det sägs ju att för lite sömn också genererar sötsug....

Kramar till er alla!

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Hehe, verkar som om vi alltid är i samma fas i livet. ;) Här är det samma fixa och dona och försöka få nånslags ordning som cirklar i mitt huvud också. :D Har tjuvläst lite i en bok på jobbet om hur man organiserar i hemmet, fanns en hel del bra idéer där!

    2009-01-14 | 09:50:11
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: