♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Hur seg får man va??

Kategori: Allmänt

Jag är arg på mig själv. Arg på min otroligt dåliga karaktär.

I måndags skulle jag ju göra en omstart var det tänkt - men det blev en i allra högsta grad halvhjärtad sådan. Jag har väl försökt att äta rätt i det stora hela men jag har på något sätt lurat mig själv och tänkt att jag kan ta något gott framför TV:n på kvällen och ändå gå ner i vikt! Hör ni hur dumt det låter??

Visst - njutningen är på topp i det ögonblicket jag äter - men i övrigt så blir mitt humör allt annat än på topp eftersom jag känner mig missnöjd med mig själv och min dåliga karaktär.....

Så nu ärade vänner så vill jag ha en stor kick i röven av er allesammans!  :-D

Fr o m imorgon - måndag - så kör jag helhjärtat med bra kost och motion och inte bara någon mesig, halvdan variant!
Ni har säkert slutat tro på mig ni också - men NU SKA JAG KLARA DET! Gah - blir verkligen så arg på mig själv om jag inte gör det!

Nu får jag välja - köra helhjärtat eller ge fan i alltihopa! - och jag vill ju det första alternativet.....

Nog om detta: undrar om någon mer än jag inte har städat ut julen ännu? :-)

Jag har ALLT kvar. Stakar, stjärnor, tomtar och hela köret. Men men - tjugondag Knut är ju på tisdag så jag är ju på "rätt sida lagen" ha ha  Innan dess ska det vara borta - utom ljusslingan på balkongen, den får hänga med januari ut....

Ha en trevlig söndag vänner!
 

Kommentarer

  • kakan säger:

    Visst är det otroligt vad duktiga vi är på att lura oss själva! Är inte motivationen och viljan helt påslagen, då är det nästan bättre att ge sig själv ett uppehåll, för att undvika tankar om misslyckanden osv som aldrig leder till något gott... (Been there, done that) Att förändra sitt liv är inte enkelt. Imponerande starkt att du hittar tillbaka till viljan och "jävlar anamma"-känslan. Och börja inte i morgon. Börja NU! Syna dina mål och "regler" - är de verkligen realistiska och rimliga? Ställ inte för höga krav på dej själv, utan försök hitta ett lugn och tålamod i din förändring. Lycka till.

    2009-01-11 | 12:21:22
    Bloggadress: http://kakanskilokamp.blogg.se/
  • Nina säger:

    Du, här kommer en stor spark i röven på dig! haha Nej men skämt å sido, jag tror på dig!! Kram

    2009-01-11 | 13:07:53
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Lena säger:

    Jag håller med "kakan" ovan: BÖRJA NU. Eller som de säger "over there": It's not time like today.

    Skickar också en kick i baken :)

    2009-01-11 | 16:24:20
    Bloggadress: http://zitalena.blogspot.com/
  • bantarbritta säger:

    Här hänger en stjärna kvar, och granen står kvar, dock naken. Sen brukar det dyka upp nån tomte här och där under hela året. ;)



    Jag sparkar en HÅRD spark i ändan på dig, så kan du göra det samma för mig! :D

    2009-01-11 | 17:44:28
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Elina säger:

    Spark spark spark :)

    Jag kan säja att jag också har mina julgrejer kvar!

    Kul blogg att läsa, hoppas du fortsätter skriva, för den här har jag satt bokmärke på! ^^

    Ha det bra!

    2009-01-11 | 18:47:43
    Bloggadress: http://fiskelina.blogg.se/
  • Bea säger:

    Ack, så väl jag förstår dig!! Varför är det så lätt att börja om hela tiden? Varför är det inte lika lätt att fortsätta? Jag ska också börja om i morgon...fast är det så klokt? Alla tips som folk skriver in i tidningar handlar om psykologi och hur psykologiskt är det att böra om en måndag? En måndag. Veckans mest psykologiskt nerbrytande dag. Eller är det bara jag som tycker så? Nåja. Jag börja också om i morgon!! Lycka till!! :)

    2009-01-11 | 19:35:50
  • Sanna säger:

    Hihii!! Det var här jag läst det med spar i baken, nu gav jag Britta en istället. Men du ska ochså få en vännen.. =) Ibland hinner jag inte kommentera, då läser jag bara vad ni gjort och kommer tillbaks senare och skriver. Men då måste jag blandat ihop era inlägg. =)



    Det är jätte svår nu, känner att jag håller på att falla tillbaka hela tiden. Jag vågar knappt titta på något gott, utan att jag är rädd att jag ska trilla dit igen.



    Konstig ändå, när man lovar sig själv att nu får det vara nog. Man känner motivationen så stark, alla de gånger man kommit ur provrummet och tårarna kommit. på grund av att de inte finns något som passar. Ändå en timme senare tröst äter man någonting och glömt allt igen.



    Jag måste varje dag påminna mig om hur jag mådde som sämst, e hjälper inte alltid ska jag säga dig.



    Men du vet att jag tror på dig , man kommer till en punkt och man hittar det igen...



    Kramar om dig massor

    2009-01-12 | 08:54:17
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: