♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Nu har jag skickat ut gubben o ungen!!

Kategori: Vikt & mått

*skratt* Nä, det är inte riktigt så dramatiskt som det låter ;-)  - jag har iaf sett till att de kom ut till pulkabacken! Det var ett evigt knorrande på "gubben" min iaf - han är inte någon utemänniska precis, och vore det inte för mig så skulle hon väl inte komma sig ut alls! Undrar hur pass vanligt det är att män är så här ego när det gäller såna här saker? Jag menar - jag är inte heller direkt någon människa som älskar att vara ute mer än nödvändigt men jag inser iaf att jag MÅSTE för vår dotters skull! Hon måste komma sig ut varje dag såtillvida att det inte är riktigt skitväder ute. Jag gissar iaf att vi inte är ensamma om detta fenomen - karlar är ju ett släkte för sig *skratt*

Jag själv ska strax klä på mig och bege mig till sjukgymnasten. När jag vägde mig i morse så vägde jag 108,2, och det är klart godkänt - för sist jag var hos henne - långt före jul - så hade jag en morgonvikt på 107,5 vilket innebär att jag endast gått upp 7 hg under alla dessa helger trots att jag ätit en massa onyttigheter och inte promenerat något.

Idag ska jag iaf promenera till vårdcentralen, det ska bli så härligt. Solen lyser och det är -7 grader - friskt och skönt :-)

Kraaam på er alla!

Kommentarer

  • bantarbritta säger:

    Det är bra gjort, alla gånger! :)

    Här är det nog jag som helst håller mig inne... sambon är ute jämt i och med hästarna, jag är en riktig mysare som helst sitter inne så mycket som möjligt. Men visst kommer det dåliga samvetet och jag försöker också komma ut med dottern varje dag, och så har vi ju hästarna som måste pysslas med som sagt... ;)

    2009-01-07 | 13:54:04
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Malin säger:

    Endast 7 hg är ju kanonbra =)

    2009-01-07 | 17:52:22
    Bloggadress: http://malinjoe.bloggsida.se

Kommentera inlägget här: