♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Underbara fredag!

Kategori: Vikt & mått

Ja, jag älskar fredagar - trots att jag går hemma varje dag! Det är något speciellt med fredagar; men det kanske beror på att vi har lite "mysrutiner" då: vi lagar inte mat då utan vi kör alltid valfri hämtat: idag tex ska jag beställa kyckling med cashewnötter från Kina-restaurang - mums filibabba! Sedan handlar vi ju lite godis till kvällen såklart ;-)  - och nu är det ju så kul på fredagskvällarna när det är Lets Dance. Ska bli spännande att se hur det går för Mojjes inhoppare Niklas Wahlgren ikväll :-)

Som kryddan på moset är det strålande vackert väder idag: 9 grader kallt, klarblå himmel och sol! Gissa vem som strax ska gå ut på en promenad?? Underbart!

Jag köpte vita tulpaner igår som nu står på köksbordet, så det är nästan lite vårkänsla härhemma i kombination med det vackra vädret ute:


Bild från google.se

Jag sov nästan "skamligt" länge i morse; enligt sambon så sov jag stenhårt, och snarkade som en gammal arbetshäst fram till 9.30!!! Så länge brukar jag verkligen inte sova!  Men så var jag megatrött igår också!!  Känns skönt så här efteråt iaf att man fick sova ut lite. Dottern är ju ledig från dagis fredagar, annars hade man ju varit tvungen att gå upp tidigare.

Vikten i morse var 108,5. Står alltså stilla. Bara att kämpa på.....

Nej, nu ska jag gå ut. Jag läser era bloggar senare idag - annars blir jag väl fast här :p

Ha en riktigt bra dag!

KRAM

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Ohh, här var det -25, inte riktigt lika härligt... däremot svinkallt! :D

    2009-01-16 | 20:33:14
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Therese säger:

    Vilken underbar dag du hörs ha! Min har varit nästan lika mysig, det enda jag är avundsjuk på är de vita tulpanerna ;-P Kram kram

    2009-01-17 | 00:18:29
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: