♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dorotea

Kategori: Allmänt

Ja nu är vi i Dorotea. Vi kom hit igår kväll efter en låååång dag i bil. Fy tusan vad möra och trötta vi var igår kväll. Segt att sitta i en bil hela dagen. Olivia frågade redan efter 18 mil om vi var framme snart och då var det ju liksom "bara" 47 mil kvar! ;-) Tur att hon hade dvd:n så tiden gick lite fortare :-)

Ikväll sade hon så bedjande till mig "mamma, kan vi inte bo här hos morfar för alltid så slipper vi åka så långt i bil mer" (hon syftade på resan hem) Jag svarade: "men då får du ju inte träffa Joachim (storebror) mer, och inte gå på ditt dagis med alla kompisarna mer" . Då blev det andra ord i skällan ;-) Då var den långa resan hem plötsligt värt mödan ;-)

Idag har vi tillbringat dagen i pappas sommarstuga tillsammans med pappa, broder, syster och hennes man + Andrea. När vi kom dit fick vi världens godaste jordgubbspaj som min syster bakat. Den var så himmelskt god att jag har bett om receptet. Sedan stannade vi kvar där och åt middag också. Nu har vi nyss kommit "hem" till Dorotea. Vi bor nämligen i pappas hus, han och brodern bor ute i sommarstugan. Jag har duschat Olivia. Nu tar hon lite kvällsfika innan hon får hoppa i säng. Hon är så trött. Det blev sent i säng igår kväll och så vaknade hon redan kl 7 i morse!

Jag har kameran med mig men jag kan inte lägga ut några bilder förrän vi kommit hem. Har inte kabeln med mig och dessutom lånar jag ju en stationär dator. Men den som väntar på något gott.......;-)

Imorgon ska vi besöka marknaden här på samhället. Hoppas inte det blir regn då! Få se om man blir "narrad" att köpa något skräp, eller "rat" som man säger här uppe ;-)

Ha det gott!

Kommentarer

  • hemma hos Bus säger:

    Vad kul att du är i krokarna. Jag blir borta ngr dagar men om jag hinner hem så ska jag ta mig en tur upp till Dorotea. Ha en bra vecka. Kram

    2009-07-12 | 22:04:42
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Så du har landat på "byn" nu - får se om vi kutar på varandra i jakten på rate uppe på marknaden ler Stora kramar!

    2009-07-13 | 14:22:31
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Kia säger:

    Heeej! Så du är här nu! Attans! Du kanske var på marknaden samtidigt som mig och så gick vi om varandra... Hoppas vi stöter på varandra nåt i dagarna då! :)

    Kram

    2009-07-13 | 14:59:23
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här: