♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Hemma igen....

Kategori: Allmänt

Ja så var man hemma igen. Vi kom hem igår kväll vid 18-tiden. Känns skönt att vara hemma, men ack så vemodigt. Ända ut i tåspetsarna. För när man kommit hem efter att ha varit i Dorotea, eller någon därifrån varit här och hälsat på och åkt hem, så vet man att det dröjer bra länge innan man ses igen...fast nu får vi se fram emot att min syster och systerdotter kommer hit och hälsar på i höst :-)

Vi hade en bra vecka i Dorotea, fast jag träffade "bara" (inte så bara) en bloggvän, nämligen MalinMycket trevligt!!

I övrigt lyckades jag inte pricka in några; och jag som verkligen hade mina "korpgluggar" på högsta spaningsnivå när jag var ute på "byn" ;-)

Olivia blev så kär i syrrans/hennes mosters lilla bichon fricé Bamse. Hon har saknat honom och pratat om honom sedan vi åkte så det har varit rent hjärtskärande. Många tårar har fällts - lilla gumman min....Hon blev så fäst vid honom...inte ens när jag lockade henne med att hon fick träffa storebror och farmor och farfar när vi kom hem hjälpte: "Bamse måste också vara med" eller när jag sade att moster och Andrea kommer och hälsar på snart: "då måste de ta med Bamse, annars hjälper det inte"....men men - förhoppningsvis - för hennes egen skull - går det väl över snart...;-)

Ni ska få se ett litet axplock av bilderna som togs. Jag tog faktiskt ovanligt lite bilder för att vara jag. Tog väl semester från kameran också ;-)



Bästa kompisar <3



Utsikt från stugan....



Olivia är en hängiven pilkastare...:-)



.....och en hängiven "gungare" ;-)



Olivia i nya jordgubbsmössan (fast det gröna ("kvisten") uppe på mössan kom inte med på bilden) och kusin Andrea



På väg ut på en båttur med moster och morbror...



Olivia och hennes morfar...tycker det är en så fin bild...



Det finns näckrosor i sjön där. Denna bl a plockades när Olivia var ute och åkte båt - så vackra!


Idag har vi bara tagit det lugnt. Packat upp, tvättat, varit och hälsat på farfar och farmor och så har ju Olivias storebror Joachim kommit. Hon har ju inte fått cyklat något på en dryg vecka nu så idag har de varit ute och cyklat massor - tror hon kom upp i nästan en mil!! Hoppat studsmatta hos farfars granne har hon gjort också - så nu sover hon så sött efter att ha tagit sig ett bad ;-)

Jag ska väl göra detsamma så småningom.....

Godnatt mina vänner!

Kommentarer

  • Kia säger:

    Ja, visst var det tråkigt att vi inte sågs något. Som du säger, nästa gång får vi dra ihop en träff! :)

    Förstår att det känns trist att lämna nära och kära när man vet att man har en bit emellan. :(

    Idag börjar jag jobba igen. Känns både bra och lite trist samtidigt! Skönt att komma tillbaka till vardagen men tråkigt eftersom de andra har 4 veckor kvar hemma tillsammans.



    Jättefina bilder du tagit föresten! :)



    Kram

    2009-07-20 | 10:53:05
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Så fint ni har det ute i Stenbacka! En toppen semester verkar ni ha haft, men nästa år då bokar vi allt in en bloggträff :-) Vi kan väl dra ihop något över en fika på Görans kanske, så får du även träffa nina, kia, mig mfl som bloggar från dorro - vore kul! KRAM

    2009-07-20 | 12:59:57
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: