♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Marknad

Kategori: Allmänt

Idag har vi varit på marknaden på "byn". Hade sån tur att morgonens idoga regnande avtog lagom mitt på dagen :-)

Jag gjorde faktiskt ett fynd - en hemstickad jordgubbsmössa till dottern! De går ju inte att få tag på i affärer, och dottern ville så gärna ha en sån. Hon blev så söt i den! hi hi

Jag köpte även några paket hembakat tunnbröd från Lajksjön som jag ska ta med hem och ladda frysen med. Jag älskar hembakat tunnbröd men det får man inte tag i där jag bor, så jag brukar alltid passa på att köpa när jag är här eller be någon ta med när de ska komma till oss på besök :-) 

I övrigt har jag inte blivit narrad att köpa på mig något "rat" - jo en ballong till Olivia förstås!

Vi följdes åt med min syster och man samt Andrea. Vi gick även in och tittade på Mikados samt Agas. Har ju sett via "Dorro-bloggarna" att de har mycket fint där så det var kul att få gå in och titta där. Måste även in på Blomster någon dag!

Borde ju även göra ett besök på Wiks i Lajksjö, så länge sen jag var där, men vi får väl se vad vi hinner med. Det är ganska intensivt den veckan vi är här; många man ska hinna hälsa på och umgås med, så det är svårt att få tiden att räcka till!

Jag gick och spanade idag efter er "Dorotea-bloggers" men icke en endaste en såg jag, och ändå sprang vi runt där ett bra tag och jag har varit in på både Konsum och Ica också - men veckan är ju inte slut än ;-) Hoppas jag hinner träffa på er - skulle vara så roligt :-)

När vi gått runt "byn" och marknaden ett tag så gick vi hem till syrran och drack kaffe och åt nybakade munkar. Sedan har vi varit kvar där hela eftermiddagen och även ätit en god middag. Nu är vi tillbaka i huset och jag funderar på om vi ska ta och gå och hälsa på min faster en sväng, hon bor bara ett par hus härifrån...vi får se...

Imorgon ska vi troligtvis till sommarstugan igen; och kanske ta oss en åktur i båten :-)

Ha en trevlig måndagskväll!
 

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Hi, hi är du ute idag så får du hojta till, jag och Luran tänker ta oss ut å köpa en ballong å kolla folk :-) Och wiiks bör du försöka hinna med, mysigare liten ica butik finns ju inte! :-) Kram kram

    2009-07-14 | 09:21:04
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Hej hopp. Jo vi såg i lördags att ni kommit :) Va ju hos Malin och LG! Är i stugan men idag ska vi hem och gå på marknaden :) kanske vi ses såvida ni inte är kvar i stenback vill säga. Kram kram

    2009-07-14 | 10:02:08
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: