♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Tiden flyger iväg....

Kategori: Allmänt

Ja snart lider vår vecka här i Dorotea mot sitt slut. Tiden går fort som alltid.

Igår var jag och åt lunch med min kusinGörans konditori. Sedan gick jag och Olivia och hälsade på min faster som bor granne med min pappa. Där bjöds vi på fika; bl a kladdkaka med grädde. Satt där och "surrade" ett par timmar och Olivia gick till lekparken precis nedanför huset.

På vägen "hem" så träffade jag på en av mina bloggvänner Malin, som ju bor granne med min pappa. Jätteroligt att träffa henne live; kändes som att vi var gamla bekanta trots att vi aldrig träffats förut :-) Om du läser detta: jätteroligt att träffa dig :-)

Sedan åkte jag, Olivia och T. till My way och åt middag i form av hamburgare (inte bra för vikten detta!) och därefter åkte vi till syrran och hälsade på. Olivia är ju tokförtjust i hunden Bamse så hon följde med sin moster ut på en promenad så hon fick gå med honom i koppel :-) Sedan åkte Olivia och morbror S och hälsade på hans barnbarn som är jämnåriga med Olivia - så då fick hon leka av sig lite ett tag.

Idag har vi hela gänget varit till Strömsund där vi bl a var på Dollar store. Vi har ju inte Dollar store där vi bor; det finns inte söder om Ludvika. Kul att gå in och titta där - det var som en korsning mellan ÖB & Rusta. Sedan åt vi mat på restaurang/pizzeria La marée (tror det stavas så) och jag tror faktiskt utan överdrift  att jag aldrig ätit en så god pizza förut!!

Imorgon, sista dagen här, ska vi ut till stugan igen. Det ska ju bli fint väder om prognosen stämmer så det kanske blir en båttur igen och kanske rent av ett dopp i sjön (?). Grillat skulle det visst bli också :-) Vi behöver nog ingen bil när vi åker hemåt på lördag; vi rullar nog ner efter all god mat och fika här uppe *skratt*  Miljövänligt om inte annat ;-)

Nej, nu ska jag strax gå och lägga mig så man får lite skönhetssömn ;-)

God natt!

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Hej saknade vän! jag blir nästan avvis att du varit i Doretea man har ju ett gäng vänner där nu.. =)



    Hoppas att allt är bra med dig, tänkte på dig Grekland när vi hade 43 grader varmt att du skulle inte stå ut att vara här då vännen.. =)



    Vet du vi träffade ett trevligt par ifrån där du är som vi fick bra kontakt med..Det var jätte trevligt..



    Träffar du resten av gänget så krama om dem ifrån mig..



    Kramar om dig

    2009-07-17 | 00:16:47
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Åh, nu blir jag lite avis på Malla, vill ju också "kuta" på dig ;-) Hi,hi. Men kanske nästa gång du är hemma?! Och du har då lyckats pricka in guldkornen LaMaree är pizzerian numero uno utan tvekan!!! Jag ääääääääääääälskar deras pizza :-) Soliga kramar!!!

    2009-07-17 | 09:30:41
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Va ju hos Malin och LG hela dagen igår. Kl 20 for vi hem, hade ju hoppats att man skulle få se dig men icke :( Å idag skulle ni till stugan va? Typiskt. Men roligt att du hann träffa Malin iaf :) Ha en fin dag. Kram kram

    2009-07-17 | 10:01:42
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Malin säger:

    Hej hej!!

    Nu äntligen fick jag chansen att kila in här som hastigast ;) Annars har det bara varit måling på mitt schema. Men idag har det ju varit fint väder iaf, så man har samtidigt fått njuta lite ;)

    Och jag kan inget annat göra än att hålla med dej.

    Det var verkligen jätte roligt att få träffa dej! =) Det kändes som du skrev. Som om vi skulle varit gamla bekanta som träffats igen. Riktigt rolig!

    Nu får vi se när vi möts nästa gång!

    Men ni kommer väl snart igen...? ;)



    Hoppas att ni haft en fin vecka här i Dorotea och att den långa resan hem går bra.

    Kram kram

    2009-07-17 | 21:49:20
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Kia säger:

    Meeeen! Så orättvist! (låter som barnen) Ville ju också träffa dej ju! ;) Hoppas du haft de bra här iallafall. Och nästa gång du kommer får vi ju lyckas styra upp en träff med alla bloggare! ;)

    Kram

    2009-07-17 | 23:35:36
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Bantarbritta säger:

    Haha, vad häftigt, vi sitter just och funderar på om vi ska åka till Strömsund en snabbis över dagen i veckan, sambon lockar mig med Dollarstore där. :D Är det stort och fint där? De dollarstore vi har här är små och stöööökiga. ;)

    2009-07-19 | 13:25:45

Kommentera inlägget här: