♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Möte

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit på möte med min arbetsgivare samt Försäkringskassan. Ni som följer min blogg har väl inte kunnat undgå att märka att jag är hemma om dagarna, och ni kanske har undrat... - jag är nämligen långtidssjukskriven sedan flera år. Eftersom det känns lite för personligt så går jag inte närmare in på det än så här....

Det jag ville säga var bara att jag känner mig så glad och lättad nu efteråt. Nu finns det iallafall en plan för framtiden, om än på rätt så lång sikt....kanske, kanske kan jag börja arbetsträna så småningom. Det skulle betyda enormt mycket för mig, både ekonomiskt och så gillar jag mitt jobb så mycket. Jag har en fast tjänst som läkarsekreterare på sjukhuset. Det tar fullständigt knäcken på både självförtroende och självkänsla att vara sjukskriven..

Nu ikväll, efter middagen, så tvingade jag mig ut och gick en promenad fast jag var så dödstrött att jag kunnat somna ståendes. Lillan cyklade bredvid. Helt perfekt - jag får motion och hon får cykla som hon älskar att göra :-)

Middagen förresten....provade en kycklingpaj som jag fick tips om inne hos Sanna. Receptet hittar ni HÄR. Jättegod paj var det, och till det hade jag en somrig grönsallad på isbergssallad, tomat, gurka, rädisor, persikobitar, fetaost - mums!

Varken min sambo eller dotter gillar matpajer så till dem lagade jag mjölkstuvade makaroner och köttbullar. Brukar vanligtvis inte stå och laga två rätter men ibland så är man lite snällare än vanligt ;-)

Eftersom jag var ensam om att äta pajen så har jag nu även ett par portionsbitar i frysen, perfekt att ta fram till lunch :-)

Ikväll får det bli en tidig kväll för mig. Har en förmåga att vara uppe alldeles för länge om kvällarna, tiden bara flyger fram. Imorgonbitti vid lämningen 8.30 ska vi på utvecklingssamtal på dagis, för övrigt sista dagen - sedan har lillan sommarlov ända till slutet av augusti!

Kram på er alla som tittar in!

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Hej vännen min.. åhh läkarsekreterare det ville min syster bli fast sedan läste hon till sjuksköterska. Intressant jobb, var och sneglat lite på det innan.



    Vad kul att du provade pajen den är såå god och MATPLATSEN hämntar jag mycket inspiration ifrån och gjort väldigt länge.



    Jag förstår vad du menar har själv varit förtidspensionär i många år på grund av mitt reumatiska. Men det är ju därför jag läser nu för att jag inte kan jobba med det jag är utbildad till.



    Många år kände jag mig totalt misslyckad gick upp massor i vikt. Vågade knappt gå ut till slut. Jag tycker inte riktigt om systemet som det har idag. För det är ingen som mår bra av att gå hemma. Jag känner mig fortfarande bortkommen fast jag pluggar.



    Hoppas det ordnar sig för dig och att det blir såb ra som möjligt för dig vännen..



    Det blir tidigt för mig med för M hittade mig sovande igår, som alltid. =)



    Krama rom dig vännen min

    2009-06-04 | 12:51:22
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: