♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Överleva

Kategori: Allmänt

Ja nu går mina dagar ut på att överleva den här helvetiska värmen. Jag hatar när det nosar runt 30-strecket; jag får huvudvärk, blir trött, på dåligt humör, varm, svettig. Jag hatar att inte kunna göra något härhemma, inte minsta lilla skit, utan att svettas. Får "panik" när jag inte kan städa ordentligt. Känns inte roligt heller när jag sett på prognosen att värmen ska hålla i sig....Tänk att det aldrig finns något "lagom" i vädret!!

Vi åker en stund till hamnen i Sundbyholm varje dag. Finns en stor skuggig brygga där som vi sitter på bara för att få lite andhämtning och vila från värmen. Där fläktar det underbart skönt. Vad underbart det vore att ha en liten stuga där vid vattnet nu!

Vore jag själv skulle jag bara gå och lägga mig i sovrummet och sova med fläkten framför mig, men jag är ju tvungen att ge mig ut nu för dotterns skull. Tänkte ju att vi skulle åka till stranden idag så hon och sambon fick bada (själv vågar jag inte visa mig i baddräkt/bikini) men hon har fått ett pyttelitet skavsår på ena foten så hon ville absolut inte det, gör så ont när hon får vatten där säger hon ;-)

Sorry om jag är en glädjedödare men så här känner jag.....

............................................uppdatering...................................................

Kl 16.00:
En lite positivare uppdatering i motvikt mot det gnälliga ovan ;-)  Vi har nu kommit hem efter att ha spenderat eftermiddagen i Sundbyholm, och det var helt uuuuuuunderbaaaart skönt där! Vi hade med oss fika och satt på den stora skuggiga bryggan och bara njöt av de fläktande vindarna från vattnet. Det är nästan 30 i skuggan men det var så svalt där att man kunde tro det var på sin allra höjd 20 grader! Det nästan knottrade sig i skinnet :-)  Sambon och dottern sparkade boll också. Hon är helt tokig i bollsparkning, bollsinne har hon också. Har anmält henne till en fotbollsskola som börjar i augusti; just för 04:or - det blir kul för henne :-)

Nu håller vi på grilla hamburgare. Alldeles för varmt att laga mat på spisen nu.

Ha det gott!

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Förstår dig till viss del, på kvällarna har jag satt mig i soffan med fläkten i stället för att sitta i solen på altanen... Längtar till semester och stugan, för det fläktar så skönt som du skriver när man är vid vattnet. Kram kram

    2009-06-30 | 14:26:47
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Goa dig vännen! känner verkligen igen mig i vad du skriver. fast idag tog jag ett steg det var skit jobbigt men jag gjorde det. Jag tycker värmen är jätte jobbig och man blir bara slö hela tiden. Man känner sig ständigt uppsvälld och svettig och aldrig riktig fräch..



    Vem gnäller nu då =) Så skönt ibland för man orkar då inte vara tacksam jämnt..



    Låter som ni fick en underbar dag till slut och det låter som en underbar plats det där..



    Hoppas hamburgaren smakade



    Kramar om dig vännen

    2009-06-30 | 19:38:46
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Vilket fint avslut på dagen - och avis blir jag på din bolltrixare, mitt bollsinne är nämligen lika med noll ;-P Kan bara ana så skoj hon kommer att tycka att bollskolan är. Och ovädret var underbart, i morse hade vi klar och frisk luft istället för kvalmig, underbart! Stor kram

    2009-07-01 | 08:23:21
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • I våran lilla vrå säger:

    de där först lilla stycket du skrivit stämmer precis med vad jag gnällde om igår oxå (fniss). Men idag har vi faktiskt det bättre, solen har tagit lite vila.

    2009-07-01 | 09:49:54
    Bloggadress: http://cettciliasklotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här: