♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Ni kan aldrig ana....

Kategori: Allmänt

.......vad jag nyss gjort.....



Jag har samlat ihop och slängt allt godis och allt snacks (chips, ostbågar etc) !!  - och det vill inte säga lite - jag hade en hel del i skåpen likt den värsta missbrukare! Kom i sista stund på att jag hade godispåsar i min handväska också - så nu rök de också!

Jag blev så less på mig själv igår kväll; köper alltid för mycket godis på fredagarna - så mycket att det blir över och räcker hela veckan vilket innebär att jag på sistone ätit godis och snacks - och cola med för den delen - varje kväll!

Det går ju som bekant inte så bra med min vikt, men jag tänkte nu att om jag inte har något godis och sånt hemma så har jag ju heller inget att gå och ta av. Jag kan inte låta bli det och spara till helgen; utan på kvällen åker det fram så fort lillan gått och lagt sig....nu tänkte jag köpa en liten lagom mängd istället till helgen som ska ta slut senast lördag...jag tänkte att detta kan vara en bra början så kanske jag blir sporrad att ta itu med viktresan igen....och något kilo borde jag ju tappa också med denna stora uppoffring :p

Känns så skönt att ha rensat bort allt - lätt att säga nu - får se vad jag säger ikväll när suget sätter in.....:p

Kommentarer

  • Bus säger:

    Jag är stolt över dig, bra gjort.

    Jag brukade också hamstra godis...dessutom gömde jag det och åt det i smyg :(

    Nu köper jag några istället, äter dom och inget mer.

    Ha en bra dag. Kram

    2009-03-30 | 12:15:52
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Sanna säger:

    Bra vännen! För det är jätte jobbigt att ha sådant hemma.. Jag bad Mattias lägga bort de jag köpt till syskon barnen. men han gömer jätte dåligt, så nu skulle han visa..



    Jag letade efter min sport behå i tvättkorgen. Där under en tröja hittade jag den strra påsen =) Men jag var så duktig att jag gav honom det...



    Men jag tycker det var bra, för det blir så nära till hans ofta är man för lat för att gå och handla. När suget kommer.. Tycker du inte om frukt det är min räddning sådan dagar...



    Kramar om

    2009-03-30 | 15:06:22
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Hej! nejdå det tar en sekund, men jag klarar inte av undersökningarna på grund av saker som hänt... Därför får jag sövning angående allt när det gäller min kropp..



    Sedan har jag tagit bort inlägget för det kostar på för mig ibland att vara så öppen...



    Kramar om dig vännen...

    2009-03-30 | 16:39:10
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Malin säger:

    Duktigt! :) Kanonbra ju!

    2009-03-30 | 18:18:11
    Bloggadress: http://malinjoe.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Nej vännen det gjorde jag inte alls.. Det är bara att jag ger lite för mycket av mig själv på själva bloggen ibland.. Att det tar mer på mig ibland.. Att du frågade gjorde ingenting..



    Men när man känner att det inte känns bra, då är det bättre att ta bor det..



    Kramar om dig

    2009-03-30 | 18:33:51
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Ellen säger:

    vill du gå ner i vikt så är herbalifes produkter skitbra! man blir mycket piggar och orkar mer och mitt mål va inte ens att gå ner i vikt utan de va att prestera bättre på träningen men har nu tappat några cm fettmassa som jag inte visste att jag hade! Hör av dig till mig om du är intresserad:D



    2009-03-30 | 20:28:01
    Bloggadress: http://ellenhedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: