♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

(O)effektiv?

Kategori: Allmänt

Jag förstår inte....är hemma hela dagarna men jag tycker inte jag hinner någonting. Dottern är på dagis 9-14 tis-tors och de timmar hon är borta gör jag "bara" de nödvändiga sakerna; äter frukost, duschar, plockar undan, kanske tvättar, hänger tvätt/viker ren tvätt osv osv.... Jag äter lunch och vips så är klockan snart dags att hämta hem henne igen.....Tiden går så grymt fort!

Kvällarna är jag så trött så det blir mest TV-tittande och.....ehum....hänga-vid-datorn-tid....Tänker alltid att "det där hinner jag göra imorgon......"  Det är så många projekt härhemma, och ideér som jag skulle vilja förverkliga, men tyvärr är jag till naturen lite bekväm av mig och har svårt att få tummen ur så att säga *skratt*

Jag måste vara grymt oeffektiv eller hur 17 gör ni som hinner både blogga mycket samt hinner med mycket annat samtidigt: umgås med folk, pyssla hemma, baka etc etc.....??

Ok, jag vet att jag är grymt internetberoende så mycket blir jag sittande vid datorn tyvärr....Kan gå in för att läsa lite bloggar och sen kanske jag hamnar jag på Familjeliv och blir fast i någon diskussion där ;-)

Så fort jag kommer hem så måste jag direkt slå på datorn för att kolla in "senaste nytt", får lite dåligt samvete för jag sitter där så ofta - men igår efter middagen bestämde jag mig för att bara umgås med dottern, så först läste jag en saga för henne, sedan spelade vi Fia (är så kul nu när hon blivit så pass stor att man kan spela riktiga spel med henne), och sedan ville hon att vi skulle sitta och måla i hennes målarböcker. Sedan var det dags för Bolibompa :-)

Kändes riktigt bra efteråt att jag haft lite kvalitetstid med henne, så detta ska definitivt göras om. Skulle ju säkerligen få mer gjort hemma också om jag bara kunde lära mig att slita mig ifrån datorn.....men det är som någon jäkla magnet på den som hela tiden suuuger mig till sig...;-)

Jag tror banne mig jag måste strukturera upp det hela och kanske rent av schemalägga datortid??  Hur gör ni egentligen??

Jag har förresten börjat i en bokcirkel på nätet :-)  Råkar ni händelsevis ha boken "Mindfulness i vardagen" med Ola Schenström i er ägo, eller möjlighet att låna den, så kan ni bara gå in och anmäla er till bokcirkeln hos Ulrika som f ö har en mycket inspirerande blogg med en oändlig massa goda tips, råd och tankar! Hon arbeter som beteendevetare till vardags. Vi läser i långsam takt, nu första veckan tex så läser vi bara kapitel 1. Vi började i söndags.

Har länge varit intresserad av Mindfulness så det var kul att valet av bok blev just denna....

Min "bantning" går det sisådär med....jag tror snart inte det finns någon annan råd än att sy igen min mun....:-(

Nej, nu ska jag sluta svamla och strax ge mig iväg; ska gå en liten omväg förbi affären innan jag går till dagis och hämtar hem älsklingstjejen min :-)

Ha en fortsatt bra dag alla ni som läser detta!




Den här muggen skulle vara passande att dricka kaffe ur vid datorn hi hi

(Bilder: google.se)

Kommentarer

  • sanna säger:

    Hihii det känner man igen. Problemet vännen är att man hinner ju inte sitter jag vid bloggen så är det



    familjen som kommer åt sidan, eller sambon... Som är inte allt förtjust i mitt bloggande nu mera..



    Mnfulest har jag inte ens hört talas om är det nu jag ska skämmas eller?



    Hoppas du får en fortsatt fin dag vännen..



    kramar om

    2009-03-17 | 14:17:15
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Jag har precis samma problem... jag tänker att jag ska stänga av datorn, för annars hoppar jag hit och blir sittande. Så NU tänker jag stänga av datorn, sätta på lite bra musik och faktiskt ta tag i klädhögen som ligger OVANPÅ min byrå! Jag har faktiskt varit ute en sväng men har lite dåligt samvete att jag inte är ute mer när det är så fint väder! :o Kramkram!

    2009-03-17 | 14:58:36
  • Anonym säger:

    Ha, ha så skönt att du sätter detta på pränt, för så känner jag med, nu förtiden är jag mest social här på nätet... Och när svea är på dagis så hmnar jag väldigt lätt här, får mer gjort när hon är hemma och pockar på uppmärksamheten - och mannen tycker nog också att han tappat frun till datorn... Ska skärpa mig!



    Hoppas du haft en fin dag och att du får en fin kväll!



    Kram

    2009-03-17 | 19:14:31
  • Nina säger:

    Ja du är ju inte ensam iaf! Denna dator tar mycket av min tid oxå! Mikael tycker inte alls om att jag sitter här och yrar. Men han jobbar ju borta på veckorna så jag försöker att sitta så lite som möjligt på helgerna så han ska inte klaga =p



    Hoppas du har haft en bra dag och en trevlig kväll.

    Kram

    2009-03-17 | 20:38:20
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Evelina säger:

    haha den muggen borde jag ha :D

    2009-03-24 | 19:12:20
    Bloggadress: http://lillie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: