♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Redo igen....

Kategori: Allmänt

Nu på morgonen började jag plötsligt se en strimma ljus igen efter allt mörker, ett jävlar-anamma tändes inom mig....som en religiös människa som får en uppenbarelse liksom ;-)

Jag vill kravla mig ur den här sega sörjan av nedstämdhet, trötthet, hopplöshet, orkeslöshet, initiativlöshet osv osv....

Fr o m imorgon torsdag påbörjar jag min viktkamp igen, samt att jag tänker börja rensa ur härhemma enligt Feng shui - jag är nämligen övertygad om att Feng shui är den ultimata medicinen mot både fysiska och psykiska krämpor!

Normalt sett brukar jag börja "mitt nya liv" på måndagar, men nu börjar jag alltså på en torsdag. Kanske bringar mer lycka att börja på en torsdag? ha ha

Jag är så trött på att bara gå omkring och önska att jag vore smalare  - och så på kvällen sätter jag mig vid TV:n och tröstäter för att motverka den misslyckade känslan av att vara överviktig och inte ha karaktär nog att gå ner i vikt. Just då i den stunden befinner jag mig i ett lycko/må-bra-rus men efteråt mår jag skitdåligt och den misslyckade känslan blir än starkare än den var förut.....

Hur mycket än min goe sambo säger att han tycker jag är så fin, så trivs jag inte med mig själv med den vikt jag har nu. Jag känner mig fet och ful och har man den känslan så får man ju aldrig den där gnistan i ögonen....och känslan av att inte trivas med mig själv har även gjort att jag har ett enormt dåligt självförtroende och en nästan lika dålig självkänsla...

Samtidigt så är jag övertygad om att jag gör bäst i att redan nu IDAG börja acceptera mig och min kropp och börja tänka positiva tankar om den. Inte vänta tills jag gått ner i vikt.....för jag tror att så länge jag inte lär mig tycka om min kropp så kommer det bli svårt att gå ner i vikt, för då får jag ju hela tiden det där behovet av att tröstäta....

Som sagt är så trött på att vara trött på mig själv! Det är bara jag som kan förändra mitt liv, ingen annan kan göra det jobbet åt mig hur gärna jag än skulle vilja det! Det gäller både min vikt och de förändringar jag vill göra här hemma.

Vad gäller hemmet så har jag hur mycket idéer som helst i huvudet hur jag skulle vilja göra om, och nu vill jag verkligen komma igång med detta!

Synd bara att motionen får vänta lite pga min skadade tå och knä, men jag tycker inte man behöver förändra allt på en dag. Imorgon tänker jag ringa vårdcentralen om det inte blivit bättre, dock har det blivit betydligt bättre än det var i lördags.

Återstår att se om jag lyckas denna gång. Det är väl 500:e gången i ordningen jag försöker....å ena sidan tycker jag inte om att ta ut segern i förskott men å andra sidan så tror jag att jag verkligen måste bestämma mig för att lyckas!

Den som lever får se.....

Usch - detta inlägg blev alldeles för långt...som vanligt - hoppas ni orkade till slutet!

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Lycka till vännen - är så glad att det börjat vända. Och jag ser med spänning fram emot att få följa både vikt resan och hemma rensningen här i bloggen! STOR kram

    2009-03-04 | 13:09:57
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Vet du Vendela? Det du skriver ...så känner jag. Jag har dessutom aldrig orkat ta mig i kragen å fixat upp allt. Men så för ett par veckor sen, på en lördag då tänkte jag, nu jäklar.

    Snart har det gått 2 veckor och det har hittills gått riktigt bra. Inget godis, inget fikabröd ochg jag har absolut blivit lite piggare. -2 kg är inget att skryta med om man jämför sig med alla andra, vilket jag alltid gör. Den här gången tänker jag: -2 kg, oj vad jag är bra för det är kanon för att vara mig. Bättre sent än aldrig.

    Häng med så peppar vi varandra. Kram i massor.

    2009-03-04 | 16:30:35
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Lena säger:

    Känner väldigt mycket igen dina tankar. Jag vet inte hur många dieter jag har påbörjat under mitt liv. Eller inte påbörjat pga att det inte är någon idé. Min räddning blev Xtravaganza och pulvringen. Nu har jag kommit så långt (-41,1) och har så lite kvar (ca 12 kg) att jag har gett mig f-n på att inte äta upp alla kilona igen när jag börjar äta på lördag. Jag önskar dig lycka till med dina nya tag, härligt att se att du kommit igång igen! Kram

    2009-03-04 | 20:36:52
    Bloggadress: http://zitalena.blogspot.com/
  • Kia säger:

    Låter härligt att du är på rätt spår igen. Själv har jag totalt tappat all lust till allt som heter träning och kosthållning. Men jag hoppas det vänder snart. När lillan blir piggar om inte annat!

    tack för dina uppmuntrande inlägg inne hos mig!

    Kram

    2009-03-04 | 22:11:13
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.
  • Nina säger:

    Vi alla tror ju på dig! Kommer nog gå bra! Härligt att du tar nya tag! Ska ta tag i min övervikt nu jag med! Så låt oss kämpa tillsammans!

    Kram

    2009-03-04 | 22:24:42
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Moa säger:

    Lycka till! Detta kommer gå fint bara man har bestämt sig för det. Jag ska också ta tag i det här med vikten nu! Keep up the good work!

    kram moa

    2009-03-05 | 00:45:48
    Bloggadress: http://moaaspberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: