♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Barnkalas-planer

Kategori: Allmänt

Nu har jag bokat barnkalas på Leklandet tills dottern fyller 5 år i slutet av maj! Känns så otroligt skönt! Dottern har nämligen länge gått och pratat om att hon vill ha kalas när hon fyller år, vilket jag förstår såklart, men jag har funderat mycket på hur vi ska lösa det för vi har inte så stor yta här hemma precis för flera barn att rasa runt på :-)

Så kom jag på att Leklandet arrangerar barnkalas också, så sagt och gjort - presenterade min plan för sambon igår kväll - och nu har jag ringt och bokat, och tur var väl det - för fastän det är två månader dit så hade redan ett kalas bokats där den dagen, så för att det inte ska bli fullbokat bokade jag på en gång.

Hon ska få bjuda 8 barn från sitt dagis, det kommer kosta 880 kronor, men det är väl värt varenda krona, för i priset 110/barn så ingår:

Fri lek i Leklandet, cirka 45 minuter, direkt vid ankomsten
Fika (saft, glass med strössel/valfri sås), sång för födelsedagsbarnet samt presentöppning, cirka 30 minuter.
Därefter ytterligare cirka 45 minuter fri lek i Leklandet. (Kalaset varar cirka 2 timmar).
Alla barn får ett paket Bokstavskex att ta med hem, samt att födelsedagsbarnet (läs dottern) får en present.

Som förälder behöver man bara vara närvarande som ansvarig om det händer något. I övrigt är det en kalasvärd som sköter alltihopa. Men jag kommer ju vara med och fotografera vid fikat och presentöppningen såklart :-)

Det ska bli så roligt att få berätta detta för dottern senare; hon kommer att bli överlycklig - och mamma (läs jag) blir överlycklig för att slippa allt jobb som innebär att fixa ett barnkalas hemma :-) Tänk vad kul att få leka på Leklandet med alla sina kompisar :-) Kan ju inte få ett bättre kalas :-)

Tänk att min älskade "lilla" gounge blir hela 5 år!!! Det är helt otroligt vad tiden går fort!! Tycker inte det var längesen hon var en liten bebis. Kommer ihåg allt i detalj kring hennes födelse och tiden därefter som att det var IGÅR! Hon är ju såklart det bästa som hänt i mitt liv - hade nästan vant mig vid tanken att jag kanske inte skulle bli mamma - men så dök mannen i mitt liv helt plötsligt upp :-) Ska man kalla det för ödet?

Från det ena till det andra: idag ska jag masa mig ut på en promenad i solskenet. Jag tar det i samband med att jag hämtar dottern på dagis; tar en liten omväg dit. Det har slutat blåsa så infernaliskt nu, så det är ju skönt.

I övrigt så händer det inte så speciella saker denna onsdag; förutom att jag ska ta mig en svängom med dammsugaren nu IGEN - längtar verkligen tills de sopat bort allt grus här ute!

Detta blev långt - IGEN - jag har en förmåga att skriva för mycket när jag väl kommer igång :-) Hoppas ni orkade till slutet.....

Hoppas ni får en fin dag!  Kram kram

Kommentarer

  • Bus säger:

    Vilket kanonkalas. Det kommer ju att bli alla tiders, dessutom kommer varenda unge vara glad och nöjd. Jag brukar ha kalas hemma och det blir nog inte speciellt mycket billigare.

    Ha det gott. Kram

    2009-03-25 | 16:36:24
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Nina säger:

    Hon kommer garanterat bli överlycklig då hon får höra att det blir kalas på Leklandet!

    Bra idé av dig! Å att du slipper all städning och annat fix å trix!



    Ja visst går tiden fort med barnen!

    Melvin fyller 8 år i juni å han kom ju nyss, eller...

    Bara att inse att man själv börjar bli till åren =p



    ha en trevlig kväll!



    Kram

    2009-03-25 | 20:02:36
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Wow, vilken super bra idé att ordna kalaset på detta sätt! Nu blir samtliga nöjda och glada, kan inte bli bättre :-) Och som nina skriver, det är guld värt att slippa städa och ordna allt före/efter... Perfekt lösning mao!



    Ja, jag älskar att pyssla som du märkt, känns lite trist att börja arbeta då jag har så många ideer som därmed aldrig kommer att hinna förverklgas... eller... de får ligga på is tills nästa gång jag är hemma och föräldraledig (förutsatt att man nu kan få fler barn)



    Stor kram å fortsatt trevlig kväll!

    2009-03-25 | 21:32:19
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Tack gulle dig =)Barnen är ju det bästa jag har! Å då det går bra för dom så blir man ju extra stolt!



    Hoppas du får sova gott!



    Kram

    2009-03-25 | 22:09:10
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Vännen! det låter som en underbar ide tycker jag.. Skönt också och ha allt där. Jag funderar på att ha något tema till Anthons 3årsdag, men tänker på allt runt omkring och blev genast trött =)



    Hon kommer nog bli jätte nöjd, så får det springa av sig där och bara ha kul..



    Hoppas du får en fin dag..



    Kram

    2009-03-26 | 09:17:18
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Malin säger:

    Ja, jag kan förstå att du skrattade! =) det kan jag oxå göra efteråt när jag tänker på allt han kan ställa till med, fast han är så liten och ser så go och snäll ut ;) Men innuti gömmer sej ett äkta busfrö. Jo, han är fortfarande valp. 9 månader är han och jag hoppas att han helst snart växer på sej och blir lite äldre :p och visst har han säkert lite tråkigt när han är ensam när jag jobbar. Det tror jag med.

    Men lite vett och etikett hade inte varit så dumt. Men så när man är hemma är han snäll som ett litet lamm.



    Kram kram

    2009-03-26 | 16:45:49
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Kia säger:

    Men gud vad roligt! Mina barn hade älskat det! Synd att vi har så långt till närmsta lekland.

    Din dotter kommer att bli helnöjd!

    Sköt om dej!

    Kram

    2009-03-26 | 20:05:53
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Bus säger:

    Hej på dig.

    Jag tänkte bara att jag skulle svara på din fråga ang vikten.

    Jag har ju skrivit förr om hur dåligt det alltid har gått, jag ger alltid upp (110%)

    Men av någon underlig anledning fungerar det den här gången. Jag har bytt ut frukost och lunch, äter riktig middag, samma som dom andra i familjen. Jag har ätit tårta och kakor samt pizza vid några tillfällen men mitt sötsug försvann redan första veckan (jag brukar äta godis 7 dagar i veckan förut) Jag måttade mig igår -10 cm i midjan och minus 6 kg i vikt på 5 veckor. Jag är chockad själv. Det har inte ens varit nån ansträngning. När jag blir godissugen så tar jag mig bara en chokladbar, delar den i bitar och äter det jag vill. Kolla om det är nån som håller på med Herbalife i din närhet så kanske du kan få mer info, kanske passar det dig, kanske inte.

    Jag har aldrig trott på sånt här, men tydligen fungerar det på mig. Jag är inte ens hungrig och jag unnar mig både korv och varma mackor ute på sjön. Konstig metod! Hursomhelst, jag har iaf brutit mitt gamla mönster. Inboxa gärna din mailadress så kan jag skicka lite info om du vill. Kram

    2009-03-27 | 10:00:59
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här: