♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Veckovägning

Kategori: Allmänt

Idag visade vågen på 110,0. Den var faktiskt nere på 109,8 ett par gånger också; blir inte klok på dessa digitalvågar!! Jag tycker jag står precis lika varje gång och batterierna är nyligen bytta. Varför visar den olika värden?? Valde dock 110,0 eftersom det blev den siffran flest gånger. Det är ju ner iaf, om än väldigt lite.

Ska nog ta och fundera en gång till på om jag ska låta sy igen min mun som likt en dammsugare suger i sig alltför mycket olämpliga saker ;-) JAG ÄR VERKLIGEN HOPPLÖS!!

Min storasyster säger hela tiden, när jag klagar på min bristande motivation, att jag ska tänka på min dotter så får jag tillräcklig motivation.

Jag kan säga att hon vet inte riktigt vad hon pratar om. Ja, min dotter är den dyrbaraste skatten ever i mitt liv och jag vill självklart se henne växa upp. Jag tänker ibland, som så många andra - överviktiga som normalviktiga - att jag är rädd att det ska hända mig något så hon blir moderlös - men det är iaf svårt att ändra mitt invanda ätbeteende. Jag försöker - tro mig - men det är SVÅRT! Men skam den som ger sig....

Jag har städat här hemma på förmiddagen. Ute skiner solen - våren är här på allvar nu! Har själv dock inte skådat några vårtecken ännu men läste i lokaltidningen imorse att bla  tussilago skådats häromkring, och de håller på att sopa gator och cykel/gångbanor!! Det är väl vårtecken om något??

Jag ska ge mig ut på en liten jakt på vårtecken med kameran i högsta hugg, så fort jag känner mig lite piggare. Jag har nämligen blivit förkyld och fy tusan vad ett litet, litet sketet förkylningsvirus kan däcka en totalt! Igår och idag känner jag mig så hängig, frusen, trött och huvudet känns som att det är fyllt av bly! Skulle inte förvåna mig om jag har lite feber - men jag har inte brytt mig om att kolla den. Är ju ingen mening - för the show must go on iallafall - dagislämning/hämtning, matlagning osv osv - så jag har ändå inte tid att ligga sjuk :-)

Vet inte om det är en myt; men jag misstänker att det kanske beror på att jag bara satt i kortärmat ute och solade i söndags. Det var så otroligt varmt i solen mot väggen - men det sägs ju att man ska svettas in våren.....kanske ligger något i det talesättet ändå...?

Nej, mina kära vänner, nu ska jag kolla lite i kylskåp och skafferi vad som behöver handlas hem idag. Tänkte passa på att handla INNAN jag hämtar upp dottern på dagis, så är det bara att åka raka vägen hem sedan!

Puss o kram på er!


En tussilago.

Kommentarer

  • sanna säger:

    vet du vännen! För mig handlade det om att jag inte hade bestämmt mig. Jag ville så gärna gå ner i vikt jag ville handla kläder och kunna ha mindre storlekar. Men jag hade inte bestämmt mig för att gå ner. Jag hade motivation och vilja, men det hjälper inte alltid. Det kan tyckas att man ska bli motiverad på bloggarna för de som klarat det.



    Men istället kan de vissa sig åt andra hållet, att man känner att man inte kan och är misslyckad. Pressen blir för stor och då orkar man inte längre.



    Hade jag varit du så hade jag lagt ner allt med vad vikt heter och blogga om saker som du mår bra av och tycker om att prata om. Sedan så kanske de kommer att du känner att nu är det dags.



    För det blir till en stress, så känns det för mig många gånger och ibland vill jag lägga ner bloggen för jag blir stressad. men mest så har det ju hjälpt mig att gå ner.



    Men det viktigaste är ändå DU att du känner att du mår bra i det du gör. Nu tror jag att det bara blir ångest över alla måste...



    Jag tror du kommer att hitta ditt sätt och jag tänker på dig. För jag vet ju hur det är att vilja men inte hur..



    Kramar om dig

    2009-03-19 | 15:13:18
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hej!

    Jag har inte heller visat på minus den här veckan :(

    Men jag tror på vad föregående talare skrivit till dig. Nu glömmer vi föregående vecka och ger oss ut igen, nya friska tag, att det ska vara så svårt... snyft

    Men du, vi har ju dom som tycker om oss precis som vi är, eller hur? Kram på dig från mig

    2009-03-19 | 16:42:36
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Kia säger:

    Ja, hon avslutade ju sin penicillinkur nyss. suck Å så blir det igen! Hon är ju ett sk öronbarn som sin syster. Jag hoppas bara att vi får åka i väg snart och kolla upp det. Sätta in rör så kanske de blir bättre.

    Sedan håller jag med de andra som skrivit. Tänk på något annat än vikten ett tag. Det går inte att kämpa om man inte är motiverad. Här går det upp och ner. Men men. Vi har folk som tycker om oss.

    Kram och sköt om dej!

    2009-03-19 | 19:18:37
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • sanna säger:

    Vad go du är vännen..



    Din blogg är viktig för mig, därför blir det ju att man kommer varandra så nära igenom ord..



    Det viktigaste är ju att du mår bra...



    Kramar om dig

    2009-03-19 | 20:03:41
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Therese - Lurans blog säger:

    Du har så rätt i det du skriver, man vill och vet, men det går bara inte att ändra sig och sina vanor som sitter djupt rotade sedan många, många år... Det går bara för mig i perioder, men ju längre jag tragglar på desto längre blir dessa perioder å återfallen kortare och inte lika katastrofala.



    Och klart man vill vara med sina barn, men då brukar jag tänka på att de föräldrar som är smala, men som tex röker eller lever destruktivt på andra sätt genom att utsätta sig själv och barnen för faror är "värre" än en själv som försöker göra rätt på dessa punkter men råkar ha några cm för mycket i midjan...



    Tack förresten för dian alltid lika trevliga och uppmuntrande kommentarer när du tittar in - det värmer ska du veta...





    Stor kram å nu är det redan helg igen! Njuuuuut!

    2009-03-20 | 07:25:26
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: