♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Grattis gumman min!

Kategori: Allmänt


(Foto: privat)  Bilden är några månader gammal. Hon hade precis varit till frissan och fått färg i håret...

Ja, idag fyller min, eller vår kanske man ska säga, dotter 5 år!! Otroligt vad tiden gått fort!

Strax före 7 i morse tågade jag och sambon, med famnarna fulla av paket, in till en sovande tjej och sjöng för henne. Hon vaknade nästan direkt och inom en minut så hade hon slagit två kullerbyttor i sängen *skratt* Så glad var hon :-)

Jag hade medvetet lagt hennes mosters paket underst i högen, för det visste jag att hon skulle gilla bäst: en röd, radiostyrd bil från filmen "Bilar" som hon sagt till moster att hon önskade sig. Hon blev så glad att hon pussade på den, och de andra presenterna hamnade tillfälligt i skuggan kan jag säga ;-) Tänk att hon blev lika biltokig som sin far och storebror. Dockor har hon ett väldigt svalt intresse för ;-)

Nu har hon åkt till dagis och där kommer hon också att firas; och ikväll blir det firande här hemma med farfars och så förhoppningsvis kommer storebrorsan hit en sväng :-) Han är ju hos sin mamma nu. Födelsedagsbarnet har fått välja middagsmat idag: köttfärssås med spagetti, och så blir det tårta och kakor senare.

Synd att "norrlänningarna" inte har en helikopter så de kan flyga ner hit och vara med!!!!

Kram kram

Kommentarer

  • Malin säger:

    Ett stort grattis till dottern på hennes stora dag!

    2009-05-27 | 09:22:39
    Bloggadress: http://malinjoe.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Ett stort grattis till en av de mest bedårandetjejer jag sett!!! Så söt hon är :-) Och vilken kul dag, har just varit inne hos Cloudberry Eva och grattas hennes dotter som fyller det dubbla idag! Krama om din prinsessa från mig och Luran!!!

    2009-05-27 | 09:39:09
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Hipp hipp hurra!!!

    Hoppas hon får en kanon bra födelsedag!

    Så söt hon är eran sessa!



    Många kramar från mig!

    2009-05-27 | 13:11:02
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • bantarbritta säger:

    GRATTIS! :-D Hoppas tjejen har haft en superbra födelsedag!

    2009-05-27 | 20:26:15
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Kia säger:

    Stort grattis till Prinsessan! Tiden går fort! Snart är min sessa också 5! Otroligt!

    Hoppas att hon haft en fin födelsedag! Förstår att ni saknar norrlänningarna!

    Kram

    2009-05-27 | 20:43:21
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Sanna säger:

    Ojdå sa grattis för tidigt.. Men då säger jag ett stort grattis igen.. Men Vendela vad fin hon är, sitter och tittar på henne och försöker se hur du ser ut. Fats hon kanske är lik pappa också..



    Det är så kul att du lägger ut lite bilder.. va stolt över din dotter..



    Ge henne en massa kramar ifrån oss från Sundsvall..



    Kramar om dig

    2009-05-27 | 20:45:37
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Malin säger:

    Tack så hemskt mycket! =) Roligt att du tycker det blev fint, fast jag inte är riktigt klar med ellt än, men det fick inte komma med på bild :p

    men det är jätte roligt med nya och fräscha blommor hemma å ännu roligare när man får kasta bort det som är gammalt och trist! ;)



    Hoppas att allt bara är bra med er! och att ni har mycket varmare och finare väder än oss här uppe!

    Och Ett stort grattis till er lillpiga på hennes födelsedag idag!

    Hoppas att hon haft en jätte mysig dag idag!



    Kram kram och sov så gott!

    2009-05-27 | 22:22:43
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja det händer saker i barn branschen var och varannan dag!

    Kan ju säga att det är stor skillnad mot då jag hade Melvin liten!

    Bara då man tittar på klädfronten!

    Det va grymt opraktiska kläder på "den tiden"



    Sov så gott!

    Kram kram

    2009-05-27 | 22:23:50
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: