♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Ibland har man sina ljusa stunder....

Kategori: Allmänt

Stod här och funderade vad jag skulle äta till lunch, hade nämligen inga matrester kvar från gårdagen. Så kom jag på att jag hade två pannkakor i kylen och sen hittade jag även riven ost där. Tog fram pannkakorna, strödde riven ost över dem, rullade ihop dem till crepes och skjuts in i ugnen där de just nu gonar sig. Hade en liten skål med kvarbliven grönsallad från gårdagens middag; tillsatte lite fetaosttärningar i den (som jag turligt nog också hade i kylen) och vips blev det en liten grekisk sallad.

Så från "ingenting" att äta till ostfyllda crepes med grekisk sallad! Inte illa va?? (Var fick jag min kreativitet ifrån då) *funderar*

I övrigt så går lillan på dagis idag. Jag har ägnat hela förmiddagen åt städning, och ska nu alldeles strax avnjuta min goda lunch. Efter det ska jag fortsätta min "rensning" som idag äger rum i sovrummet, närmare bestämt i "mina domäner" : mitt nattduksbord och omgivningar. Jag hoppar lite hit och dit i bostaden som ni märker, men huvudsaken är ju att allt blir gjort i slutändan.

Det kanske låter som att jag är en riktig slarvmaja som måste hålla på och rensa så här, men egentligen så är jag i grunden en riktig ordningsmänniska. Alltså jag mår bra av att ha ordning och reda omkring mig, ogillar kaos - men i perioder när jag är lite nere och trött så "rasar" det lätt ihop en aning.....och eftersom det samtidigt bor en liten perfektionist i mig så vill jag helst av allt göra allt själv också...på mitt vis ;-)

Nej, nu måste jag kila in i köket och kolla mina "crepes" :-)

Kram kram

                                    
.................................................En liten stund senare............................................



Crepsen blev jättegoda :-)  Bilden blev dock inte så bra - antingen är kameran en riktig skitkamera eller så är det jag som är en dålig fotograf....lutar väl åt det senare *fniss*

Kommentarer

  • Kia säger:

    Mums!!! Duktig du är som städar med. Själv orkar jag inte! ;) Du är välkommen hit med om ork finns över! skratt

    Kram kram

    2009-05-07 | 14:55:53
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här: