♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Trött....

Kategori: Allmänt

Idag är jag trött som få. Lär nog bli en tupplur senare i eftermiddag. Vi var med lillan på 5-års-kontroll på BVC igår, som för övrigt gick jättebra. Hon klarade alla tester som genomfördes :-) Hon fick även påfyllnadsvaccin mot polio-difteri-stelkramp-kikhosta - och inatt fick hon en liten reaktion mot den i form av feber. Hon brukar i princip aldrig komma in till oss på nätterna, hon sover så gott, men så i morse kl 5 kom hon in och lade sig mellan oss och jag kände direkt att hon var varm som en kamin. Då hade jag och sambon bara sovit i ungefär 4 timmar. Vi släckte alldeles för sent, runt 1-snåret, för vi satt länge ute på balkongen igår kväll. Det var så mysigt och skönt där ute.

Vi somnade nog inte om förrän kanske runt 6-taget. Det är ju så förbaskat ljust tidigt på morgonen, så det var ju inte så lätt att övertyga henne om att det fortfarande var "natt" kl 5 ;-) Sedan kanske vi sov någon timme och så väcker hon mig och säger:

"mamma, du är min älskling". Det var ju iochförsig värt att vakna till de underbara orden av min lilla älskling :-) Då kände jag även att hon var svalare igen, febern hade försvunnit. Sedan blev det lite halvryckigt med sömn tills vi gick upp klockan 9.

Idag är det soligt och varmt, just nu är det kring 22 i skuggan och det ska väl stiga upp till 26 nånting enligt väderprognosen. Vi ska strax bege oss till köpcentrumet och inhandla lite nödvändiga komplement till sommargarderoben både till dottern och mig. Sedan beger vi oss direkt till svärföräldrarna där vi även ska äta middag. Det blir vår dag det.

...och ikväll är det ju final på Robinson - Heja Jarmo!

Kram hela da´n!

Kommentarer

  • Kia säger:

    Ja, underbart att solen och värmen kommit!

    Här ligger Elina och sover inne, men så fort hon har vaknat ska jag ta med henne ut och gå en sväng!

    Tur att febern försvann på lilltjejen.

    Kram

    2009-05-30 | 12:31:10
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här: