♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Onsdag

Kategori: Allmänt

Igår var jag ju väldigt aktiv (för att vara jag): putsade köksfönstret, sorterade papper bl a. Idag var jag lite segare igen, men jag tog mig i kragen i förmiddags och rensade upp i skohyllan i hallen. Det var en hel del att plocka bort därifrån; vinterskorna och dotterns urvuxna skor - så nu är det så ordning och fint där. Nu funderar jag bara på vad jag ska göra med hennes urvuxna skor - de som inte är så nötta skänker jag nog till välgörenhet. Det är riktigt kul att rensa när man väl börjat och kan se resultat :-) Känner mig peppad att fortsätta nu :-)

På eftermiddagen var vi på Jysk där jag inhandlade en fin, vit förvaringskorg (invändigt tygklädd), och lite nya kylskåpsmagneter - det behövs till alla teckningar vi får från dottern ;-)

Sedan vidare till Glasscaféet  (klicka gärna på länken för meny och bilder bl a) och åt varsin mjukglass. De har jättegod, egentillverkad glass där i allehanda smaker och sorter. Vi hade ju tänkt sitta ute och mysa i solen men oturligt nog så började det regna så vi fick sitta inne istället.

Idag har dottern varit så pass pigg att hon troligtvis får gå på dagis imorgon. Det märks att hon börjar bli lite rastlös nu och längtar efter kompisarna :-)

Ikväll hade jag och en väninna tänkt att ta en kvällspromenad; men p g a det ostadiga och regniga vädret fick vi tyvärr ställa in. Jag får ta en promenad imorgonbitti stället när jag gått med dottern till dagis. Har inte blivit någon promenad sedan i söndags nu och det känns INTE bra.

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Vad du är duktig!!! Att börja rensa inne rensar liksom lite av själen med, iaf för mig... Lämnar en stor kram och önskar dig en bra dag!

    2009-05-07 | 08:20:59
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Vännen min...Hoppas att allt är bra med dig.. Jag har öppnat en ny blogg om du vill följa mina recept =) Den andra kommer jag att lägga ner mot slutet av sommaren. Då blir det enbart matbloggen jag kommer att håll på med... http://sannasmatochbak.blogg.se/



    vilket cafe I Like...



    Kramar om dig vännen min

    2009-05-07 | 08:24:06
    Bloggadress: http://sannasmatochbak.blogg.se/

Kommentera inlägget här: