♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

1:a advent

Kategori: Allmänt



Ja nu är 1:a ljuset tänt, och söndag 1:a advent till ända.

Vi tände ljuset i morse till frukost. Mysigt :-) Sedan var vi iväg så mannen och jag äntligen fick ta vaccination mot svininfluensan; så nu sitter jag här med en värkande arm. Hoppas jag slipper feber bara, som jag hört att en del får.

Till middag åt vi världens godaste köttgryta hos svärföräldrarna! Det blev dock inget julskyltnings/julmarknadsbesök idag som förvisso var på en del platser runt om kommunen, utan vi väntar till nästa helg när det är den årliga julmarknaden här på orten istället. Det brukar vara väldigt mysigt med försäljning, tomte och hela faderullan :-)

Nu tänker jag hoppa i säng och försöka läsa en stund innan jag somnar.

                                         Natti natti!

Kommentarer

  • hemma hos Bus säger:

    Hej!

    Bara jag som tittar in en sväng. Ja du skulle bara veta vad skönt det känns nu när rummet efter många om och men äntligen har blivit röjt.Lillebror tycker nog att det känns skönt med lite lekyta, skratt.

    Hoppas att du har klarat dig från alla biverkningar. Som tur var så går dom ju över ;O)

    Verkar som om ni hade en mysig 1a advent.

    Må så gott. Kram kram

    2009-11-30 | 09:56:33
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    Hoppas du karar dig ifrån biverkningarna! Och så mysigt med julmarknad till helgen, vi ska avnjuta julbord, ine heller så dumt ;-) Kram!

    2009-11-30 | 14:34:39
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Malin säger:

    Nä, de kan verkligen inte göra julkalendrar nu för tiden!! Det handlar aldrig om julen. Vilket jag tycker är en självklarhet när det är jul! Så de så! Men förrförra var helt okej. Det håller jag med dej om. Jag missade inte ett enda avsnitt då ;) Men iår är jag rädd att jag kommer att missa samtliga, av videosnutten att dömma =/ Det är bara att hoppas att barnen tycker om det. Men innerst inne tror jag att även dem vill att det ska handla om julen. Varför är det annars en JULkalender...!?



    Allt är bara bra med mej! Det är full aktivitet i magen =) Och nästa vecka kommer jag att åka iväg på sista ultraljudet. Sen är det inte länge kvar förrän vi har pyret i famnen =) Helt ofattbart hur fort det gått egentligen!



    Hoppas att allt är bra med er oxå!

    Kram kram

    2009-11-30 | 23:33:58
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    GAhhhh!!! Ett friskvårdsavtal hade varit gudasänt just nu... lutar åt att jag får bli en tandlös tant :-( Känner mig så eländig, tandlös å så en kostnad på 12-20 000 för en ny tand, surt sa räven!

    2009-12-01 | 15:28:11
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: