♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

I wish you a merry christmas, i wish you a.....

Kategori: Allmänt

Nu tror ni jag blivit skvatt galen va?? Nej då, det är lugnt. Det är bara min underbara lilla tjej som sjungit julsånger ikväll så det stått härliga till :-) De håller på öva på dagis inför Lucia-firandet och hon sjunger igenom hela repertoaren härhemma och kommer ihåg texterna så bra. Det är de klassiska sångerna; Luciasången, Blinka lilla stjärna, Vi komma från pepparkakeland, Staffan stalledräng och många flera + att de t o m övar in "I wish you a merry christmas" :-) Det tycker jag var ett roligt initiativ bland så små barn :-)

Så det är nog ingen risk att inte julkänslan infinner sig när man har en sån skönsjungande tjej härhemma :-) Snacka om att barn skänker glädje!

Nu ska jag gå och lägga mig. Jag har ikväll fått fruktansvärt ont i halsen, så ont att jag fick ta en Ipren. Usch - jag vill inte bli förkyld!!! - eller ännu värre - tänk om det är svininfluensan!? Ja det är inte utan att man blir lite nojjig i dessa dagar!

Tur vi är lediga och har sovmorgon imorgonbitti. Fredag är det också, och det gillas :-)

                                               Kram o godnatt på er alla som tittar in!

Kommentarer

  • Nina säger:

    Oftast är det ju barnen så skänker julglädje :) Va gulligt att hon går omkring och sjunger julsånger. Brukar Melvin oxå göra ju närmre lucia vi kommer. Nej egentligen får allmänheten inte ta nu. Men mina brorsbarn har tydligen svininfluensan så jag och mamma fick ta idag iaf. Fast vi fick övertala dom ;) Nästa vecka är de skol barnen och veckan därpå allmänheten. Sov sött och jag hoppas du kryar på dig och inte blir sjuk. Kram

    2009-11-19 | 22:58:08
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Vad mysigt med en sjungandes liten söt dotter där hemma, man får inte låna henne?! ;-) ler Hoppas du vaknar upp å mår toppen idag! Kram

    2009-11-20 | 11:53:46
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Tomas säger:

    Vad mysigt med ett barn som springer runt och sjunger julsånger. Det måste vara oundvikligt att inte få julkänsla som spritter i kroppen efter det :-) Har tittat in o läst här emellanåt men har legat i bloggdvala så jag har inte skött kommenteringen! Hoppas allt är bra i söder. Ser nog lika grått o trist ut hos er som oss. Ingen snö så långt ögat når! Trevlig fredagkväll på er :-)

    2009-11-20 | 17:06:09
    Bloggadress: http://tomasliv.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Tack för kramen, den värmde :) Iallafall vetskapen om att du vet hur det känns. Men lika hårt som det slog till mig den här gången, nästan lika fort tog jag mig upp igen. Så det lyste upp fortare än vanligt denna gång :)



    Hehe. Inte ska du väl gå och oroa dig över svininfluensan. Tänk så här : Det är ingen mening du oroar dej, får du den så får du den. Och i och med att du inte har någon sjukdom sen tidigare, så blir det inte värre än en vanlig influensa.. Om det är någon tröst? :P



    Pussar och kramar till dej och la famiglia ;)

    2009-11-22 | 13:35:03
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: