♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Måndag

Kategori: Allmänt

Det blir dåligt med uppdatering nuförtiden. Jag har dåligt med tid + att jag inte vet vad jag ska skriva om! Samtidigt är jag en perfektionist som inte tycker om att prestera halvdant och det är ju ingen bra kombo med tidsbrist och bloggtorka. 

Nåväl. Nu är det måndag och ny vecka igen. Vi har varit ute på promenad på förmiddagen. Just nu äter Olivia lunch, själv hoppar jag för ovanlighetens skull över för jag har ingen matlust. Har lite småont i magen faktiskt. När hon ätit klart ska vi åka till biblioteket och lämna tillbaka böcker och låna ett gäng nya, sedan ska vi handla på Willys.

...och ikväll ska jag gå på bio med en väninna och se "Så olika" , en ny film av Helena Bergström. Först ska vi gå och ta en fika och snacka lite "skit" :-) Ska bli skönt och avkopplande att komma iväg lite, är alldeles för dålig på att ta mig egentid.



Är det någon som hunnit sett den filmen? Vad tyckte du/ni om den i så fall?

Annars rullar det på som vanligt. Jag har förresten fått sakerna från paketkalender.se; ska hämta ut det idag! Det ska bli spännande att se sakerna i verkligheten, men jag får väl vänta tills imorgon då Olivia är på dagis ;-) I övrigt börjar jag känna mig lite småstressad över julen, och jag är inte lite irriterad över all reklam om att nu är "julen snart här", och för att inte tala om allt julpynt i affärerna. Varför kan inte allt sånt där få vänta åtminstone tills advent?? Måste julen börja redan i början av oktober?? Visst; jag tycker julen, och speciellt advent och tiden fram till julen, är jättemysig!! - men just nu vill jag bara ha en lugn och skön höst :-)

Nej, nu är hon visst klar. Dags att åka!

                                      KRAM!

Kommentarer

  • Sockenvägens Söta säger:

    Hoppas ni hitar en massa spännande böcker, och så måste du lvoa att recensera filmen, jag tycker den verkar jätte bra av det man läst om den... Skickar en stor kram och önskar dig en bra start p åveckan - vilket du bevisligen är på våg att få, hoppas bara det onda i magen ger med sig!

    2009-11-09 | 12:08:30
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Gud va kul att ni ska gå på bio:) Den filmen skulle jag också vilja se. Du får väl skicka ett sms och tala om ifall den var bra eller inte:P



    Kram på dej! :)

    2009-11-09 | 21:42:39
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Själv skulle jag kunna fira jul året runt tror jag. :D Är jultokig på alla sätt och vis!



    Just nu är jag sugen på att hänga upp mina nya röda gardiner. Det måste ju inte tvunget vara julgardiner för att de är röda, eller hur? ;)



    Angående handeln så är det ju rätt logiskt, vi vill bli av med grejerna innan julen är slut, och desto tidigare vi börjar desto större är chansen att varorna säljs. Och så vill vi ju sälja mycket förstås. Inget att sticka under stol med. ;)

    2009-11-10 | 20:00:52
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: