♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Uppdatering & Tips

Kategori: Allmänt

Ute viner höstvindarna runt husknuten. Härinne brinner ljusen, och jag har just gjort kväll. Med andra ord så har Olivia lagt sig och jag har just druckit en mugg kaffe och väntar nu på "Halv 8 hos mig" och "Sveriges fulaste hem". Mysfaktorn är hööög ;-)

Idag gick vi en långpromenad på cirka 50 minuter, Olivia cyklade. Det blåser väldigt friska vindar här så vi blåste nästan bort! Vi har veckohandlat på Willys. Jag gör alltid kommande veckas matsedel på söndagen och på måndagen handlar vi hem allt vi behöver. Jag tycker det är ett riktigt gissel att komponera en bra och varierad matsedel varje vecka; speciellt eftersom både sambon och dottern är lite "enkelriktade" i smaken :-D Jag däremot äter det mesta. Men ibland tar det helt stopp och det går ICKE att komma på några maträtter.

Nu har jag dock hittat en sida som jag tycker är toppen! Nämligen Matklubben. Är du inte redan medlem så gå med; det är helt gratis. Man får tillgång till en hel massa recept inom både mat & bak. Man kan lägga upp sin egen kokbok där man enkelt kan klicka in sina favoritrecept man hittar där. Man kan lägga upp sin veckomatsedel och inköpslista m m. Ja, jag tycker sidan verkar jättebra; har redan fått en massa nya matidéer där!

I övrigt har väl inte så mycket spännande hänt idag; har bytt sängkläder, vikit ren tvätt, tvättat, dammsugit. 

Den gångna helgen var för övrigt bra. Det blev ett besök på kyrkogården och tände ljus på sambons anhörigas gravar. Härhemma tände jag ett ljus för mina anhöriga som gått bort. På lördagen var vi också en sväng till Ikea i Västerås där jag fyllde upp ljusförrådet med en massa värmeljus och goda doftljus, köpte nya sköna kuddar till våra sängar, julklappspapper och lite annat smått och gott. Vi åt på Burger King såklart :-)
På söndagen åt vi middag hos svärföräldrarna. 

Ja det var väl det jag hade på hjärtat idag tror jag...

                                  Kram & trevlig kväll!




 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Ja, visst är det mysigt med alla ljus. :)

    2009-11-02 | 19:50:06
    Bloggadress: http://malinjoe.blogg.se/
  • Nina säger:

    Men så duktig du är som promenerar!

    Visst äre härligt att få tända massa ljus och mysa ner sig i soffan =)

    Här blåser det som tusan oxå!

    Ett riktigt skit väder!

    Men har haft goda vänner här på ett tupperware party! Jätte trevligt!



    Ja barnen har ju olika faser att gå igenom i livet!

    Ikväll somnade han relativt fort. Men han har sån hosta så han får inte sova i lugn och ro. Undra om det finns hostmediciner för små barn? Hmmm, måste undersökas!



    Kramar!

    2009-11-02 | 22:30:59
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Så msyig er helg lät och innehållsrik, middagar, ikea, mys m.m. inte illa! Och tipset om matklubben tackar jag för! Stor kram vännen!

    2009-11-03 | 08:14:15
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja att man har fullt upp nu ja... Han är överallt och utforskar =)

    Men det är ju roligt oxå!

    Lugnast är att ha han i gåstolen.



    Ja visst, från ellos är dom köpta och jag älskar dom!



    Allt bra med dig idag?

    Kramar!

    2009-11-04 | 13:53:42
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja du har inspirerat mig till att börja gå igen. Så idag och igår har jag varit ute och motionerat!

    Och det ska jag fortsätta med!

    Men mår skit nu. Huvudet spränger och har ont i halsen =( Sam är inte på bra humör så det är lite tungt just nu =/

    Lär somna gott DIREKT efter att Grey´s har slutat ikväll!

    Kramar!

    2009-11-04 | 14:36:03
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Linda säger:

    Hejsan!



    Emmy tillhör riskgruppen eftersom hon har infektionsastma och hjärtfelet. Eftersom hon skulle vaccineras så fick vi ta hela familjen på en gång. Jag har ju också hjärtfel och maken har lite astma så det var ju smidigt att vi kunde få ta allihopa på en gång!

    2009-11-04 | 16:57:24
    Bloggadress: http://lindaskrypin.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Vilket bra tips. Matklubben. Tack för det.

    Vad du är duktig som går och går. Jag har fortf inte tgit mig i kragen vad gäller promenaderna. 1-0 till dig å 1-0 till dig när det gäller att röja. Men du har absolut gett mig inspiration. Jag ska bara...skratt. Visst var det så Alfons Åbergs pappa sa?

    Hoppas att du får en bra dag. Kram kraps, har du några planer på att komma uppöver nåt snart?

    2009-11-04 | 21:42:07
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här: