♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Uppdatering

Kategori: Allmänt

Hej på er alla bloggvänner! Tyckte det var på plats med en liten uppdatering idag. Har lagt bloggen lite, men bara liiite, åt sidan för tillfället, för nu börjar mitt julstök så sakteliga komma igång. Jag är lite av den traditionella typen så jag håller hårt på att inte ta fram något förrän tidigast fredagen före 1:a advent. Har sett många häromkring som haft julbelysning uppe i minst en vecka redan, men då är de väl å andra sidan snabba att plocka bort det också, medan min jul varar till 20:e dag Knut :-)

Hade tänkt hämta in jullådorna igår, men så kom jag på att det är bättre att städa och fixa allt klart först. Till advent tar jag dock bara fram stjärnor och stakar till fönstren, julgardiner i köket och sist men inte minst belysningen ute på balkongen/entrén. 

Först fram emot Lucia börjar jag smyga fram lite annat julpynt, men i år tänker jag ransonera lite. Har ju blivit lite frälst på feng shui på sistone, så istället för att ta fram allt bara för att man brukar det så väljer jag ut saker med omsorg, bara sånt jag tycker om, och så klart måste ju sambon och Olivia också få tycka till lite :-) Fast jag får nog akta mig för att visa henne allt innehåll i lådorna för då vill hon att vi ska ha upp allt! *skratt*

Ska även försöka att inte ryckas med av julstressen i år. Jag är ju som jag sagt tidigare lite av en perfektionist, har lite prestationsångest, men nu skiter jag i alla måsten och väljer bara det jag vill göra. Lite "Ernst" så där ;-)

Har även varit genomförkyld sedan flera dagar tillbaka, så promenaderna har fått stå tillbaka. Dock tog jag en promenad i morse i lugnt tempo. Det kändes skönt.

Ikväll blir det firande av sambon som fyller år idag. Det blir smörgåstårta med mycket räkor på - mums!

Nej, nu är det snart dags att gå och hämta hem lillgumman från dagis!

                              KRAM KRAM       

Kommentarer

  • Nina säger:

    Tjingeling =)



    Här går det trögt på julfronten!

    Iochmed att Mikael for på jobbet imorse så flög som all ork och lust iväg!

    Va skit jobbigt då han for. saknar han grymt mycket redan! Saknaden brukar komma i perioder! Oftast så känns det inte så mycket då han far. Men nu är det jobbigt! Vill ha han hos mig helt enkelt!



    Hoppas du slipper känns julstress.

    Du ska slappna av och ha det mysigt! ta det som det kommer =)

    Gud så gott med smörgåstårta! MUMMA!!!



    Kramar!

    2009-11-25 | 22:09:05
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Bus säger:

    Jag vill inte heller ha advent förrän det är det. Men...jag tycker att det är mysigt när andra gör det. Så här lyser ingen stjärna än ;P

    Grattis till din kärlek. Hipp hipp hurra! Vad smaskigt med smörgåstårta, tusan att det är så långt till dig. Må så gott och kram till dig

    2009-11-25 | 22:43:03
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Nina säger:

    Ja vi har ju alltid kört på det traditionella men iår kommer det inte bli så! OM jag får bestämma och oftast så är det ju jag som bestämmer ;-)



    Tack för att du tyckte min adventsgrupp blev bra. Jag kanske tycker det snart jag med. Man vänjer sig väl vid den ;-)



    Nä om man ska försöka slita sig från datorn. Hänga lite tvätt och sen hoppa i säng!

    Kramar till dig

    2009-11-25 | 22:51:31
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Tomas säger:

    Tack snälla du! Kul att jag får andra glada :-) Jag håller också på traditionerna men i år har jag ju faktiskt satt upp advent en vecka innan första advent - nämligen i söndags. Men jag var noga med att dra ner persiennerna :-)



    Ha det bra och städa lugnt! Har lovat moster när jag slutat här att ha en städdag med henne, det behöver hon påstår hon :-) Hur kan det komma sig! Hihi! Kram på dig!

    2009-11-25 | 23:00:56
    Bloggadress: http://tomasliv.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Grattis till gubben i efterskott, å du det låter så klokt att göra en "ernst" dat ska jag med göra :-) ler Stor kram goa du!

    2009-11-26 | 09:11:43
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Va, bra, litar på ditt omdömme så ge en recension sedan å ajg vet om de är värt att se nästa avsnitt :-9 Kram

    2009-11-26 | 10:44:41
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: