♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Äääntligen fredag!

Kategori: Allmänt

Jag älskar ju som bekant fredagar; men denna fredag har för mig en alldeles särskild guldkant för snart är min älskade hemma igen efter att ha varit borta sedan i måndags morse! Nu blir han hemma till måndag imorgon för att sedan åka iväg och komma hem "för gott" på torsdag nästa vecka. Har saknat honom så himla mycket, jag beundrar alla er som har män som jämt jobbar borta på veckorna. Dels har man ju saknaden efter varandra och dels får ju den som är hemma dra hela det tunga vardagslasset alldeles själv.

Denna vecka har jag varit riktigt duktig. Jag har promenerat en rask promenad både tisdag, onsdag, torsdag och idag också faktiskt fast Olivia är hemma och ledig från dagis. Hon fick cykla och jag gick. Så nu kan jag med gott samvete äta gott och mysa på i helgen :-)

Nu har hösten kommit på riktigt allvar här. Det har varit mulet och dystert hela veckan, och löven ramlar av för fullt - men jag älskar det!! Det är så vilsamt och skönt på något sätt att få promenera och frossa i det vemodiga höstlandskapet, och sedan bara njuta av att komma in i "stugvärmen", tända ljus och må gott. På våren är det ju tvärtom; allt är så "piggt" och alert och det är så mycket som "ska göras". Så mycket "krav".

Nä - hösten passar mig perfekt ;-)

                                             Trevlig helg allesammans!

                                                     KRAM

Kommentarer

  • Sockenvägens Söta säger:

    Trevlig helg själv vänen å passa nu på att msya ordentlgit med gubben :-) Förstår att du längtat! Kram

    2009-10-23 | 14:10:14
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Va härligt att du fått hem mannen i ditt liv!

    och va duktig du varit med dina promenader!

    Hoppas ni får en super mysig fredag och resten av helgen oxå såklart!

    Själv får jag inte hem gubben förrän imorron på dagen någon gång!

    Saknar han just nu så det gör nästan ont =(

    Tycker att det suuuger att han är uppe i haparanda och jobbar!



    Många kramar till dig vännen!

    2009-10-23 | 14:49:05
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Hej! Vad kul att du får hem honom nu:) Och vad duktig du är som har promenixat så mycket. Blir så stolt över min moster.

    Men börja ha på mobilen ibland.. har försökt ringa dej och du är så svår å få tag på:P Men bloggen funkar ju alltid! Kram och hälsa Tomas och barnen!

    2009-10-23 | 16:45:57
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/
  • Bus säger:

    Hej!

    JA visst har du varit duktig. Heja!!!

    Vad skönt att HAN kommer hem. Jag har också varit "ensamstående" sen i måndags men sambon kom hem, igår men då åkte jag på jobbet :P

    Imorg åker vi ner till S-holm busarna och jag.

    Hoppas att du får en mysig helg. Må så gott och kram till dig kompis därute (eller inne i datorn, skratt)

    2009-10-23 | 19:18:20
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Malin säger:

    Ja, farmor är verkligen jätte go och jag har jämt så mysigt när jag åker dit =) Hon gör inget annat än att passar upp en med allt, så det är helt underbart att åka dit och bara få vara en dag!



    Jag och magen mår bara fint! Den lill* där inne lever rövaren dagarna i ända och det är väl bara för mysigt! =)



    Hoppas allt är bra med er och att helgen varit fin och mysig!

    Kram kram

    2009-10-25 | 09:30:44
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Det tar ajg som ett löfte! :-) Ska bli så skoj när det blir av. Stor kram, hoppas ni haft en mysig helg!

    2009-10-25 | 17:09:58
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja Malin är så go! Tur att jag har henne!

    Hon är ju ensam om veckorna oxå!

    Men denna vecka som kommer så hade vi tur, Mikael ska jobba här hemma och i Vilhelmina så vi får ha han hemma om kvällarna! Jippi!

    Inte ofta som det händer!



    Hoppas du haft en fin helg!

    Kramizar!

    2009-10-25 | 17:12:10
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Hoppas du har haft en fin helg, har varit dålig på att kommentera bloggar den senaste tiden... förlååt. :( Ta hand om dig och hoppas livet är snällt mot dig. :)

    2009-10-26 | 09:58:22
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Hej! nu har nallarna fått sitt, och även vi då vi varit i åsele och fikat på kronan och shoppat lite :-) Och det är nog något magiskt med lamm, svea har ett sedan ho nvar nyfödd också, men det är som sagt inte poppis längre... skulle vara kul att se olivias! Det torde vara märkt av kärlek! KRAM

    2009-10-26 | 13:03:12
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: