♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Ny matta & shopping

Kategori: Allmänt

Idag blev det ingen promenad. Istället blev det lite shopping. Mattläggaren kom tidigt i morse; så efter vi lämnat av dottern på dagis (sambon var ledig idag) så åkte vi till ortens konditori och åt frukost i form av en skink- och ostbaguette och kaffe. Därefter åkte vi till Ica Maxi för att köpa en vinteroverall till Olivia. Gjorde ett riktigt kap (hoppas jag) och hittade en jättefin overall i mörkgrå med rosa detaljer; verkade riktigt rejäl och ska tydligen vara vind- och vattenavvisande också - endast 299 kronor! Sedan gick jag runt och tittade lite på barnkläderna där och blev mycket positivt överraskad över vilka fina kläder de hade! Dit kommer jag definitivt gå fler gånger när jag ska handla kläder till Olivia. Det blev en chansning eftersom hon redan är en mycket klädmedveten dam som inte tar på sig vad som helst ;-) - men jag har börjat lära mig hennes klädsmak nu :-) - och dagens shopping blev godkänd av den lilla damen :-)



Topp + leggings. Det är rock-tryck + döskalle på tröjan, men det syns inte på bilden.



Olivia gillade alla kläder jag valt, men denna tunika med fickor framtill gillade hon bäst :-)

Efter Ica Maxi åkte vi till inredningsaffären Underbara hem där jag köpte ett par nya ljuslyktor som jag ska ha i vardagsrummet. Därefter åkte vi hem och då var golvläggaren precis färdig; på bara tre timmar hade han tagit bort den gamla mattan och lagt den nya - och gud så snyggt det blev, är supernöjd! Det är grått, i rutor, ser ut som klinkers men är i plast/novilon eller vad 17 det heter! På tisdag blir det sovrummen.

Nu ska jag se på Lyxfällan och i vanlig ordning förfasa mig över hur totalt blicklösa många människor kan bli vad gäller ekonomin!

Godkväll!!

Kommentarer

  • Nina säger:

    God kväll!



    Åh så roligt med shopping! Fina kläder hon fått! Hoppas overallen kommer vara till belåtenhet! Va ju verkligen kanon pris på den. Tycker Ica Maxi har mycket fina barnkläder!

    Älskar att fara dit och handla då man är i Umeå =)



    Hoppas att din energi är här för att stanna =)

    Låter så härligt och uppiggande!



    Sov sött!

    Kram kram

    2009-10-01 | 22:34:23
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Vilken härlig dag, å verkligen snygga kläder! Ica Maxi är inte dumt! hoppas dessutom att få se de nya ljuslyktorna. Skickar en stor kram å önskar trevlgi helg!

    2009-10-02 | 07:44:10
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Kia säger:

    Jag fullkomligt älskar Ica Maxi. När vi åker till Umeå så åker vi alltid ut till "strömpilen" där bla Ica Maxi är. Det finns verkligen allt där.

    Köpt många av barnens kläder där. Och skor. :)

    Jättefina kläder hon fått stortjejen din.



    Ja, visst är de fint ute när de är frost på marken. Men jag önskar dock att vi inte får någon snö än på ett tag. Vintern är nog lång ändå...



    Jag hoppas också att denna helgen går fort. Känns drygt att måsta jobba när alla andra är lediga...



    Kram kram

    2009-10-02 | 09:39:47
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Nina säger:

    Ja jag är less på allt skit snack ju!

    Och dessutom är det ju en väldigt nära människa som kläckt ur sig allt! Blir såååå arg! Hon kan inte ens stå för att hon läst min blogg! Utan klagar bara till andra! Till mig säger hon inte ett ord!

    Ajja, skit samma. Nu kan hon inte titta in hos mig längre! Mohahaha!!!



    Önskar er en fin helg!

    Kramar!

    2009-10-03 | 12:07:05
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Ida säger:

    Ah ica maxi och kläder har jag aldrig tänkt på, måste ta mig en titt där nästa gång jag kommer till en storstad ;-)



    Undrar om jag också kommer få handla små söta klänningar i rosa framöver ;-)

    2009-10-03 | 17:19:22
    Bloggadress: http://idasusanne.blogg.se/
  • sara säger:



    Jag vågar knappt shoppa till barnen när de inte är med. Inte mycket som blir godkänt då ;) Lättare när de var mindre.

    Önskar dig en fortsatt bra helg...

    2009-10-03 | 18:26:40
    Bloggadress: http://attbaravarasara.blogg.se/
  • Nina säger:

    Nä denna människa har inte tillgång till min blogg nu! Som tur är. Enligt henne själv har hon bara tittat in någon gång!

    Men nu kan hon inte titta alls!

    Skönt med lösenord!

    Sen behöver man ju faktiskt inte läsa bloggar om man tycker dom är hemska (som denna människa tycker)

    Jag menar, det är ju ingen som tvingar henne.



    Ha nu en fin kväll med din familj!

    Kramar!

    2009-10-03 | 19:17:01
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Andrea säger:

    You rock, moster!:D

    Snygga kläder till lillstrumpan. Vill bara säga att jag saknar er alla där nere i torshälla. Det har faktiskt känts som en omställning att komma hem, efter den korta tid jag ändå var hos er. Brukar inte kännas så hårt. Klart jag saknar ju alltid moster och kusin, men den här gången känns det mer vemodigt:(

    Btw. Har uppdaterat min blogg. Sker ju ungefär en gång i halvåret:P Ge lillstrumpan en stor kram från kusinvitamin!

    2009-10-03 | 21:12:14
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: