♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Godmorgon tisdag!

Kategori: Allmänt

Tänkte det var dags för en liten uppdatering. Har ju egentligen inte så mycket att komma med, utan vardagen rullar på med autopilot skulle man kunna säga :-)

Mannen min är bortrest sedan igår morse, kommer hem fredag eftermiddag och är hemma över helgen. Han kommer även vara borta nästa vecka, och det känns väl....sådär...men det kan ju vara nyttigt att få längta efter varandra ibland :-)

Jag har ju iallafall min lilla älsklingsgumma hemma som tur är :-) I morse var både hon och jag så sjukt trötta. I vanliga fall brukar hon komma in till oss vid 7-tiden, men i morse låg jag och "snoozade" till 7.50 utan att hon kommit in ännu. Jag var så jäkla trött så jag tog mig knappt ur sängen, men då var jag tvungen att gå in och väcka henne eftersom vi skulle vara på dagis kl 9! Det visade sig att hon var minst lika trött och seg som jag idag, och hon som brukar vara pigg som en mört på morgnarna. Tänk om hon kunde vara så här trött någon morgon som vi är hemma och lediga också   -  då skulle hennes mamma bli så glad ;-)

Nåväl, vi tog oss iaf upp ur våra sängar, åt frukost, klädde på oss och promenerade iväg till dagis. En lagom promenad på 7-8 minuter.

Det är väl årstiden som gör att det är segt om morgnarna nu. Det är mörkt på morgonen, och i morse låg det en tjock dimma ute som fortfarande inte lättat. Jag tog dock en rask promenad på 40 minuter på vägen hem från dagis, och nu har jag duschat och är redo att ta itu med dagens arbete innan det är dags att hämta hem Olivia kl 14.

Till middag idag ska jag prova ett nytt recept på en mustig köttfärssoppa med bl a morot och palsternacka i. Jag lägger ut receptet senare om det visar sig vara lika gott som det såg ut på bilden. Hittade nämligen receptet på nätet.

                                           
                                           Önskar er alla som tittar in en trevlig tisdag!

                                                                       KRAM!

Kommentarer

  • Bus säger:

    Hej kompis!

    Tror det är nåt som ligger i luften. Tröttheten menar jag ;O)

    Jag ser fram mot receptet på din soppa för det är alltid skoj med nya recept. Själv lagade jag en jättegod soppa häromdan som jag absolut råder dig att testa om du inte redan har gjort det. Det är en kanongod köttfärssoppa med pasta som är klar och finns i påse i frysdisken på ICA. Jag har blivit heltokig i den. En liten extra gräddskvätt och simsalabim...Enkelt och kanongott :O)

    Hoppas att ni mår bra både du och tjejen. Här är det ganska så bra. Dagarna bara försvinner för tillfället och jag skulle behöva bromsa tiden lite.

    På lörd ska jag och barnen åka ner till S-holm. Jag har min syster så vi ska ner och hälsa på en sväng.

    Ha det gott. Kramis till dig.

    ps, har jag frågat var du bor? Inte i S-holm va???

    2009-10-20 | 11:25:30
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Andrea säger:

    Hej! Jo efterrätten är god, men den är svår att få fin:) Men den smakar gott och det är ju huvudsaken.

    Tänkte på det du skrev i ditt inlägg om att det är mörkt och trist. Det är ju faktiskt fördelen med snön att det ljusar upp lite i mörkret :P Tycker det är hemskt dock nu när det blir snö, och den tinar om vartannat. Blir jätteless på allt grus bl.a. Kram till dig och lill kusin:)

    2009-10-20 | 17:33:31
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Tjingeling vännen! Så tröttheten smittar, allt lite skönt att veta att vi inte är ensamma, i går lade vi oss snett efter nio. Ändå försov sig mannen... Men det är den tiden på året nu. Duktig du är som tog dig ut på promenad iaf det burkar pigga upp. Ser fram emot receptet förutsatt att den blev bra. Kram!

    2009-10-20 | 19:49:46
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: