♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Kaos

Kategori: Allmänt

Ja här hemma är det kaos just nu - så förlåt mig att jag inte hinner blogga så mycket, och inte kommenterar och läser hos er som förut, men det är inte för att jag glömt er utan bara för att jag har fullt upp. Jag kommer tillbaka :-)

Håller ju på tömma sovrummen inför tisdagens mattbyten, och det var sannerligen mer grejor än jag trodde där - speciellt i Olivias rum! My god vad mycket leksaker hon har i sitt lilla rum!! Jag har passat på att dammtorka av alla saker innan jag lagt ner dem i stora backar, så är de fräscha sedan när vi plockar upp dem, men vi måste göra en sträng utgallring av hennes saker. Hon vill ju inte ta bort någonting, inte ens de där "knopp-pusslen" för "småbebisar" hi hi - men nu har jag sagt åt henne att nu MÅSTE vi verkligen gallra bort allt onödigt, annars får vi ju inte plats med julklapparna som tomten kommer med sedan :-) Det kanske kan motivera henne? Fördelen med detta bök är att nu får man en total storstädning av rummen. Ibland har jag tänkt att det skulle vara skönt att tömma rummen totalt när man städar, för det är lättare då, men det gör man ju inte om man inte måste!!

Så ja - det är lite rörigt här just nu - minst sagt. Backar med saker lite överallt. Imorgon ska dessutom möblerna ut ur rummen, så då blir det verkligen bökigt. Vår dubbelsäng tex måste vi placera i vardagsrummet där vi får tillbringa natten mot tisdagen. Ja, man har verkligen mer saker än man tror. Det är inte förrän man börjar röra i allt och ska ta ut det som man verkligen ser vad man har!

Nu ska det dock inte stoppas tillbaka en endaste onödig pryl!


Nu till ett helt annat ämne:

Jag är så nyfiken på vilka ni är som läser min blogg regelbundet! Statistiken säger ju tydligt att det är betydligt fler som läser varje dag, mot hur många kommentarer jag får. Jag har ju en trogen skara bloggvänner som lämnar kommentarer efter sig, och ni vet ju alla vilka ni är, men det är alla andra jag undrar vilka ni är??

Jag skulle vilja veta:

Vilka ni är? Namn/ålder osv?

Var ni bor?

Hur hittade ni till min blogg första gången?

Varför läser ni min blogg?

Om ni inte vill skriva i kommentarsfältet så får ni hemskt gärna maila mig: [email protected]


Så kom igen nu, jag bits inte - jag lovar :-) Skulle bara vara så roligt att veta vilka ni är :-)



Kommentarer

  • Malin säger:

    Jag läser ju :) Men kommenterar ju bara nån gång ibland. Ska försöka bli bättre.

    2009-10-04 | 12:39:46
    Bloggadress: http://malinjoe.blogg.se/
  • sara säger:

    Hej

    Jag kikar in här lite då och då. Försöker lämna kommentarer för det mesta.

    Jag känner ungefär samma som du ang. mina besökare. Det är knappt en tredjedel som lämnar efter sig en kommentar så man undrar ju vilka de andra är :)

    För att svara på dina frågor..

    Sara vet du redan att jag heter... 32 år nästa vecka, bor i Skurup (Skåne) Jag hittade hit genom bla. Nina och Luran/Therese

    Läser din blogg för att jag tycker den är trevlig och du verkar vara en mysig person.

    Ja det var väl det mesta ;)

    Hoppas du får en fortsatt bra söndagkväll

    2009-10-04 | 17:16:15
    Bloggadress: http://attbaravarasara.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Halloj! Jo jag tyckte om toppen, men tyckte även att jag skymtade byxor i rött/svart/rutigt. Fast jag kanske såg fel? Dom tyckte jag var jättesnygga iaf:) Gillar "kombon" rött och svart. När det gäller din kommentar på min blogg om vad som hindrar mig från att flytta: Det är nog tryggheten jag ändå har i Dorotea. Jag har ett fantastiskt jobb, med härliga personer både personal och arbetstagare som jag inte riktigt vill svika. Sedan har jag ett relativt stort kontaktnät, även om de inte alltid är tillgängliga så vet man att de finns där. Jag kan gå ut och gå, i stort sett vilken tid som helst på dygnet utan att vara rädd för överfall. Det är ett stort plus, hur skulle jag våga träna utomhus i E-tuna? Jag skulle bli mer låst tror jag. Men det är klart att det känns lockande många gånger att börja på ny kula. Men jag har hela min familj här, förutom er då, och några vänner. Där nere skulle jag ha er, men INGA vänner.. Så det är så jag tänker. Men om ett år, kanske jag känner att jag har mer att vinna på att fara härifrån. Men man måste vara redo vettu:P

    2009-10-04 | 21:10:31
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Btw, du måste ju lägga ut bilder sen på hur det blev i lägenheten eran efter ni fått nytt golv!

    Ha det bra och många kramar till dig och familjen:)

    2009-10-04 | 21:12:19
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Förstår att det måste vara kaos, men jämarns så skönt att ha en anledning att rensa ordentligt - skulle jag med behöva. Vi tog ETT köksskåp tillsammans i helgen jag å mannen å det blev ett par ica påsar med skräp bara ur det... Och iden med tomten måste ju verkligen vara motiverande för Olivia, där var du fyndig! :-)



    skickar en stor kram!

    2009-10-05 | 08:07:00
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja jag kan tänka mig att det är ett kaos. Brukar ju bli det då man grejjar på!

    Måste rensa lite oxå!

    Men egentligen är Sam´s rum prio 1.

    Vill få till det, för så fort jag slutat amma ska han få börja sova i sitt rum!



    Önskar dig en fin dag!

    Kramar!

    2009-10-05 | 12:10:42
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Tomas säger:

    Hej!

    Jag hittade till din blogg för endast någon vecka sedan och har faktiskt inte hunnit läsa så mycket ännu utan bara skummat lite snabbt. Sååå förlåt - har inte hunnit kommentera :-)



    Jag är nitton och ett halvt men känner mig som 15. Jag bor lite här och där men med utgångspunkt i Dorotea. Tror inte jag behöver presentera mig såå ingående :-)



    Lät jobbigt att flytta runt på alla saker. Tanken är att jag ska tapetsera nu men vi får se hur de blir med den saken. Jag vet inte om jag orkar det just nu :-) Väldigt ambitöst att dammtorka varrenda leksak dessutom, inte konstigt att du inte har tid för bloggen! :-)



    Sköt om dig! Kramar från fjällen.

    2009-10-06 | 00:01:52
    Bloggadress: http://tomasliv.blogg.se/
  • *Sanna* säger:

    Hej! jag är ju en av dina läsare vännen... Jag är inne här och tittar till dig... saknar dig massor just att ha en kontakt som innan, men jag vet ju i allfall vad du gör när jag läser här..



    En massa kärlek till..



    Kramar om Sanna

    2009-10-06 | 10:49:35
  • Tomas säger:

    Hihi, jo det är klart jag förstått att det var du! Spännande med ett litet alias :-)



    Hinner inte skriva mer för nu börjar jag alldeles strax jobba men hoppas som sagt de e bra och att hösten gör sig vacker hos er ännu!



    Kram kram/Tomas

    2009-10-06 | 12:39:50
    Bloggadress: http://tomasliv.blogg.se/
  • marie säger:

    Oj...

    kommer inte ihåg hur jag hittade din blogg.

    Kikar ofta in!

    Marie, 41 år...(oj, då,,,tänkte skriva 40..hihi)

    Borlängebo.

    Jag tycker din blogg är härlig och trevlig att läsa.

    Du verkar vara en varm person med hjärta på rätta ställe.



    En motfråga...

    Läser du min blogg? Varför? Hur ofta?

    Hur hittade du mej?



    kram på dej o ha en skön onsdag!!!!

    2009-10-07 | 10:44:49
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • Bus säger:

    Jag är också här på min dagliga rundvandring...men det visste du ju redan :O)

    Kram

    2009-10-11 | 19:36:48
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här: