♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Underbar höstfredag

Kategori: Allmänt

Vilken underbar höst vi har! Vet inte hur ni har det där ni bor, men här kan man verkligen inte klaga. Regnar det, så är det på sena kvällar och nätter och det är ju bara mysigt. Dagarna är dock, så gott som alltid, soliga och vackra!

Jag och Olivia kom just hem från en härlig långpromenad; jag promenerade och hon cyklade. Det är en runda som jag verkligen älskar; det är runt ett villaområde men man har skogen tätt inpå sig på den andra sidan. Lekplatserna duggar tätt på den rundan (4 km) så det blev ett par stopp idag.



Första stoppet var vid en ek där Olivia plockade ekollon



Här ser ni grusgången med skogen till vänster och villor till höger



Det är så underbart mysigt att gå här...



Andra stoppet blev vid den första lekplatsen vi kom till...



Sedan knallade vi vidare...



Ännu en lekplats vi stannade vid, innan vi gick/cyklade sista biten hem...


Nu ska Olivia och sambon åka och hämta bonussonen i skolan snart; sedan kör hela "fredagsmys-kittet" igång ;-) Hämtmat (pizza för mig idag), köpa godis och annat gott till kvällen. Ska se Idol ikväll för det är ju så spännande nu och se hur det går för Erika. Kan säga att jag ALDRIG brukar följa Idol annars, men nu kommer jag följa det så länge hon är kvar ;-)

Ska fortsätta lite med min rensning härhemma också. Börjar man så är det svårt att sluta; blir som ett litet gift - och man får verkligen sån energi av det! Så är ni trötta och sega: RENSA, så ska ni se vad pigga ni blir :-)

                                     

Imorgon lördag ska jag och sambon vara barnfria över dagen/kvällen. Det är otroligt sällan vi är det; men imorgon är det nämligen 7 år sedan min sambo och jag träffades för första gången. 7 år av kärlek.

Vi träffades på ett minst sagt lite annorlunda sätt; nämligen TV4 text-tv:s kontaktannonssida. Satt och tittade på det för skojs skull en septemberkväll 2002. Fastnade för just HANS annons och kontaktade honom och på den vägen är det. En dryg månad senare, den 10 oktober, kom han upp till Dorotea från Eskilstuna för första gången. Minns det som det var igår. Jag var skitnervös och drack vin för att lugna nerverna i väntan på att han skulle komma. När han slutligen kom darrade jag som ett asplöv i hans famn, och det var verkligen kärlek vid första ögonkastet <3  Sedan pendlade vi fram och tillbaka mellan varandra tills jag slutligen flyttade ner till honom den 25 mars 2003, alltså bara drygt 5 månader efter att vi träffades för första gången.

Han hade ju sin son, 5 år då, så det blev jag som fick flytta. Tog tjänstledigt från min fasta tjänst som läkarsekreterare i Åsele. Sökte och hade tur och fick en halvtidstjänst som läkarsekreterare på sjukhuset härnere. Den tjänsten har jag fortfarande kvar. Vi förlovade oss juni 2003 och 27:e maj 2004, 17 dagar över tiden, (lite drygt 1½ år efter vårt första möte) kom så vårt kärleksbarn Olivia till världen <3

Jag verkligen stortrivs här med allt; och jag har en helt underbar sambo som är så omtänksam och go på alla sätt; och som verkligen får mig att känna mig älskad <3  Det enda jag saknar härnere är alla mina släktingar och vänner från Dorotea med omnejd :-)

Så imorgon tänkte vi vara på tu man hand. Gå ut och äta en god middag på vår favoritrestaurang. Ska ringa och boka bord idag för säkerhets skull. Barnen ska vara hos farmor och farfar, så de är nog minst lika nöjda som vi :-)

Önskar er alla som tittar in en riktigt trevlig helg, för det ska vi ha :-)

KRAM


Kommentarer

  • Malin säger:

    Åh, grattis till sju år tillsammans! Vilken annorlunda och fin historia om hur ni träffades :) Kram

    2009-10-09 | 13:59:16
    Bloggadress: http://malinjoe.blogg.se/
  • Nina säger:

    Åh vilken fin historia =) Stort grattis till 7 års kärlek och lycka!

    Och kärlek kan man hitta överallt!



    Njut nu av lite ensamtid med varandra!

    Många kramar till dig och ha en underbar helg!!!

    2009-10-09 | 15:35:49
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese säger:

    Vilken underbar promenad med omgivningar, helt otroligt, förstår att du får energi av den rundan (förutom av rensningen då) Men mest fantastik är ju er underbara kärlekshistoria, så fint - verkligen KÄRLEK! Så glad för din/er skull att ni fann varandra! Njut av er dag. Många kramar!!!

    2009-10-09 | 19:39:41
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Vi va bjuden på middag hos svärföräldrarna så jag och Sam gick upp dit. Så efter frisk luft och motion så försvann huvudvärken =)



    Nu blir det Idol och mys med familjen!



    Kramizar!!!

    2009-10-09 | 19:40:42
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Malin säger:

    ja ,det är jätte skönt att allt ser bra ut med bebisen där inne! Man kan ju inte annat än att vara lycklig då! Då allt är helt perfekt! =) Bara att hoppas att det fortsätter på det viset! Och tar hand om mej är nog det mesta jag pysslar med nu för tiden känns det som ;) Här vilas det och vilas och funderas vad i hålen jag ska hitta på sen! ;)

    Och visst går tiden och veckorna fort! Jag har knappt hunnit med och nu när du skriver att det bara är 15 veckor kvar, så kommer dom kanske att gå lika fort! ;) För jag tycker allt gått i en rasande fart!

    Hoppas allt är bra med er och att ni haft en riktigt mysig fredag och att resten av helgen fortsätter att vara lika mysig! Och kan den annat bli när jag ser att ni firar 7 år av kärlek imorrn! Gud så mysigt, fint och romantiskt! =) Hoppas att ni får en riktig mys dag och kväll imorrn!



    Massor med kramar tillbaka!

    2009-10-09 | 23:22:27
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • sara säger:

    Ja, det tycker jag oxå :) Tiden går ut den 28 Oktober så jag hoppas på att få lite tidigare :)

    2009-10-10 | 19:02:21
    Bloggadress: http://legitimo.blogg.se/
  • marie säger:

    Härliga bilder!!!

    Trevlig söndag!

    Kram

    2009-10-11 | 12:48:17
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • Bus säger:

    Hej!

    Vilken härlig historia :)

    7 år och många många till får vi hoppas. Grattis!

    Härlig tur ni var ut på lilla tjejen och du. Här halkar man omkull så fort man tar i cykeln för här ligger det redan lite snö...

    Jag är superimponerad över ditt röjande. Hoppas att du lyckas smitta ner mig med det för det skulle jag behöva. Hoppas att du har haft en bra helg. Kram kram

    2009-10-11 | 19:31:41
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Therese säger:

    Hoppas du haft en fin helg, och jag lovar att limekakereceptet kommer, jag har rensat hela burken jag fick av mamma, de var verkligen guda goda! Kram

    2009-10-11 | 19:47:53
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Kia säger:

    Hoppas att du haft en fin helg!

    Underbara bilder. :)

    Jodu, här finns de redan snö. Och mer kommer de att bli. ;) Vintern här varar ju länge!

    Men men. Faktiskt hellre massa snö än bara slask!

    Kram kram

    2009-10-12 | 19:47:24
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Therese säger:

    Hej vännen! Jo, idag är livsanden tillbaka, har dessutom en gullig man som handlat och nu hänger tvätt innan han ska natta svea, så jag ska INTE klaga :-) Det enda som är trist är min sega dator... Morr! Undra om den behöver semester eller rent av pension?! Ska viska lite snälla ord och se om den piggar på sig... Kram, hoppas allt är bra med dig/er!

    2009-10-13 | 18:07:21
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Halloj! Har inte varit inne på din blogg på ett tag nu, ser jag :S Men jag får gratulera i efterskott till era 7 år. Även om det inte känns som att det var så länge sen du flyttade ner konstigt nog :) Jag minns hur nervös du var, men det blev ju riktigt perfekt till slut, som om ni två bara gått och väntat på varandra. Stort grattis som sagt i efterhand. Och fina bilder:)Kram!

    2009-10-13 | 20:30:20
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/
  • sara säger:

    Visst är hösten härlig. Har precis varit på en skön runda i skogen.

    Vad kul att läsa om hur ni träffades, härligt med kärlek vid första ögonkastet. Och att verkligen våga satsa på det även om det innebär flytt och annat jobb.

    Ha en fortsatt skön dag,kram

    2009-10-14 | 16:43:44
    Bloggadress: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här: