♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Godmorgon söndag!

Kategori: Allmänt

Nyss ätit frukost och druckit mitt morgonkaffe. Både igår morse och i morse har vi legat i sängen och dragit oss riktigt länge. Så underbart skönt!  Klev upp vid 9-tiden, och det är länge för att vara oss :-) Olivia kommer in vid 7-tiden men hon ligger emellan oss och tittar på Bolibompa så då kan man passa på att slumra lite under tiden. Men imorgon är det vardag igen, och just nu väntar jag otåligt på golvmattebytet som ska ske i två etapper: kök/hall torsdag förmiddag och sovrummen tisdag veckan därpå. Jag är ivrig som ett litet barn inför julafton, och längtar så tills allt är klart; och just nu har jag så mycket göra-om-idéer så jag tror huvudet spricker snart! Det blir mycket jobb att tömma rummen men så skönt det känns att få göra en riktig höststädning och rensa bland alla saker. Det blir ju inte av att man tömmer rummen annars om man inte måste.

Håller bl a på att leta en ny hallmatta som ska passa det grå golv som ska vara där. Ser ut som klinkersgolv med sina rutor men är i plast/laminat eller vad det nu kallas. I sovrummen ska vi ha ljusa "trägolv" - också i plast/laminat men ser mycket "verkligt" ut så det kommer bli kanonfint där; nästan lite lantlig stil.

Annars rullar livet på som vanligt. Börjar känna mig lite småkrasslig som att jag håller på bli förkyld, men jag har inte tid att bli hängig och sjuk nu så jag ska ta c-vitamin brus varje dag. Tron kan ju försätta berg. Men förutom "småkrassligheten" så mår jag bra nu; jag mår alltid som bäst på hösten. Den får mig så lugn och harmonisk på något sätt; och det känns så bra nu när jag kommit igång med promenaderna igen. Tränar också hela tiden på att leva i nuet och fånga dagen, och jag tycker faktiskt det går riktigt bra. Så fort tankarna rusar iväg framåt i tiden så försöker jag hejda mig och tänka på att jag lever här och nu, att jag ska vara tacksam för allt jag har, bl a min underbara familj - för livet kan ju faktiskt förändras och slås i spillror inom loppet av några sekunder.....

                                         
                                                                                                                              
                                             

Nej, nu ska jag ta och duscha. Barnen gick nyss ut i lekparken precis här utanför så nu blev det väldigt lugnt och tyst härinne. Sedan får vi se vad vi hittar på - men det blir iallafall söndagsmiddag hos svärfars...

Kram till alla er som tittar in - och hoppas ni får en trevlig söndag :-)

                                                                       

Kommentarer

  • marie säger:

    Tack för kramen!!! Skickar en i retur..

    Vilka bra ord du skrivit,,,lev i nuet, helt riktigt!

    Man vet aldrig vad som väntar en nästa dag...så lev o njut nu o idag!!

    Hoppas er söndag blir skön!

    Vi ska nog ta en sväng på Bio, jag o mina tjejer...

    Gubben o sonen är på cross.



    Kram från lilla mej

    2009-09-27 | 11:38:02
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • marie säger:

    Förresten, bor inte i Norrland, bor i Dalarna....

    ( med undran över min is skrapning...)

    2009-09-27 | 11:55:25
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Det är niferex jag käkar. :( Men jag måste ta TRE om dagen, kanske där problemet sitter? :( När jag gick med dottern åt jag en tablett om dagen och fick liite problem, men inte som nu. :(

    2009-09-27 | 21:13:42
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Nina säger:

    Hej vännen!

    Härligt med sovmorgon =)

    Mycket kloka ord du skriver!

    Man är alldeles för dålig på att uppskatta det man har! Man tar allt för givet lixom.



    Ni verkar ha haft en fin helg iaf!



    Många kramar till dig

    2009-09-27 | 22:11:23
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Tjingeling vännen, och jag isntämmer i dina kloka ord, försöka fånga nuet... Och du har så rätt, snön régnar nog strax bort :-8 Men det är något magiskt med första snön... Kram å hoppas du får en bra start på nya veckan!

    2009-09-28 | 12:34:57
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Malin säger:

    Nä, snön kan allt hålla sej borta ett tag till! Vi har nog så lång vinter här uppe ändå! Lagomt innan jul/advent tycker jag att den ska komma. Så ska allt vara vitt! Men än kan den dröja lite! Det är ju inte oktober än heller.

    Kan tänka mej att allt är vackert hos er nu! Här har de mesta av alla vackra fäger fallit ner på marken. Så njut av allt det vackra! ;)

    Hoppas du haft en fin start på en ny vecka!

    Kram kram

    2009-09-28 | 16:09:45
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: