♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Helgen & idag

Kategori: Allmänt

Har haft en toppenmysig helg tillsammans med min syster och systerdotter. De kom i torsdags eftermiddag och åkte hem igår morse. Det tar ju en hel dag i bil att åka hit. Fredagen ägnades åt shopping, och på kvällen åt vi middag allihopa på Ming Palace (kinarestaurang) och sen så gick jag, syrran och Andrea på bio och såg senaste Beck-filmen "I stormens öga", och den kan jag varmt rekommendera! En av de bästa Beck-filmer jag sett - kanske rent av den bästa!

På lördagen var vi bl a till Underbara hem, en större inredningsbutik. Ett riktigt mecka för den inredningsintresserade för det som inte finns där är nog inte värt namnet; med andra ord så finns det allt mellan himmel och jord där som man kan tänkas behöva i ett hem; även möbler. Middagen åt vi hos svärpäronen. Efter det gick syrran, jag och Andrea på en långpromenad innan vi gick hem och hade en mysig hemmakväll. Fort gick de två heldagarna de var här. Gud så jag önskar att jag hade både de två och alla andra här i närheten; istället för det långa avståndet som är nu!! Det blir så långt mellan gångerna vi ses och det är verkligen tråkigt. Men men...jag försöker "bearbeta" Andrea att flytta ner hit iallafall - men om jag lyckas återstår väl att se ;-)

Idag har jag dammsugit, bytt i sängarna och tvättat sängkläder. Varit och veckohandlat på Willys, och varit till frissan med Olivia. Efter frissan åkte vi till Max och åt; brukar inte äta skräpmat på en måndag men vi var inte klara hos frissan förrän 16.30 och då var vi rejält hungriga så det fick bli så idag :-)

En rolig sak har jag att berätta förresten: inom ett par veckor ska vi få nya golvmattor i kök, hall och i sovrummen - jiiipiii!! Dessutom ska vi själva få välja mattorna! Det blir lite bökigt att flytta alla möbler och grejor men jädrans så kul att få nya, fräscha golv :-) Troligtvis passar vi på att tapetsera om i sovrummen också när vi "liks" flyttar ut alla möbler :-)

Nu är det Bolibompa-dax; och jag ska gå och göra mig lite kaffe tror jag + en Ipren för jag har fått så j-a ont i nedre delen av ryggen; känner mig stel som en pinne. Sedan ska jag nog mysa ner mig i fåtöljen, tända vaniljljuset och titta på TV - bla programmet "Sveriges fulaste hem" med mina favvisar Simon & Thomas ;-)

Ha en mysig måndagskväll allihopa som tittar in! Ska titta in hos Er alla ikväll eller i morgon och se vad ni haft för er under helgen :-)

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Hej vännen, vilken underbar tid ni haft tillsammans, förstår att du måste sakna dem! Men nu så skaffar lillsvägerskan lägenhet i Dorro så då kanske Andrea blir mer svårflörtad på att flytta... Fast dorro finns ju alltid kvar å andra sidan :-) Härligt med nya golvmattor, även om det blri en del bök med flytt av möbler å så, hade gärna lagt nya golvi vårt hus, men det är låååååångt ner på prio listan törs jag lova. Kram kram vännen!

    2009-09-22 | 07:50:22
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Japp, hon och hennes sambo ska ha en lägenhet i Dorro då hon ska börja läsa, stugan/huset i Tärna har de kvar som helgbostad då de vill upp å köra skoter å så :-) Men tror de bestämde sig i helgen så kanske därför inte Andrea visste. Vi är iaf jublande glad å ha lill faster nere, speciellt nu när nr 2 är på G. Skönt att ha släkt omkring sig då! Kram

    2009-09-22 | 08:47:01
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sanna säger:

    hej vännen min! låter som en underbar helg, vad glad jag blir att ni fått en sådan fin tid tillsammans. Beck filmen har jag också sett helt underbar så klart.



    Jag sitter i skolan då vårt internet pajat så jag får komma och läsa vidare senare.. Ville bara titta in och skriva att jag lever =)



    Tack för du är så go och tittar in vännen..



    Kramar om dig massor

    2009-09-22 | 10:29:00
  • Nina säger:

    Hello!



    Ja det låter verkligen som ni haft en toppen helg =)

    Shit så kul med nya golvmattor!



    Nu är Sam en ledsen pojke, tror det nalkas mat för hans del!

    Hoppas du får en bra dag =)



    Kram kram

    2009-09-22 | 11:18:24
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: