♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Promenad & klädrensning

Kategori: Allmänt

Tog en 4 km:s promenad imorse igen. Sedan hem och då satte jag igång med en rejäl utrensning av framförallt dotterns urvuxna kläder och skor. Det var ett tag sedan senaste gallringen, så nu blev det sammanlagt tre sopsäckar som vi nu lämnat till Röda korset; och därmed har vi gjort en god gärning bl a till förmån för Världens barn. Det enda jag har sparat av Olivias kläder är babykläderna och några enstaka plagg som jag tycker var lite för speciella för att skänka bort. Resten skeppar vi iväg, har ju inte plats att spara allt. Skulle man en dag få en liten "sladdis" så får man väl införskaffa nya kläder *skrattar*  Nejdå, har inga "aktiva" planer på den fronten ;-)

Har även gjort en rensning i hallen så nu är det ordning på skohyllan och hatthyllan. Imorgon kommer mattläggaren och byter mattan i köket/hallen; så då "flyr" vi fältet redan 7.30 på morgonen. Åker till svärfars och äter frukost innan dagisdags.

Kommentarer

  • Kia säger:

    Härligt med rensning!

    Jag har själv nyss rensat pojkens kläder och skickat massa till en kompis. :)

    Duktig du är som varit på promenad. De sista 3 dagarna har har bara ätit. ;) och blivit större...Kram

    2009-09-30 | 21:54:04
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Sanna säger:

    Vet du vännen jag tycker det är så roligt att du kommit igång med dinna promenader. För jag vet själv hur bra jag mår när jag promenerar. Fast det har inte alltid varit så det fanns stunder som jag verkligen hatade att gå. Var jätte jobbigt fort jag skulle ta mig ut.



    Men idag så klarar jag mig inte utan dem, blir lite ledsen nu när jag inte får röra mig som jag vill, men snart så kommer jag att kunna gå igen...



    rensa kläder måste jag också göra, en hel del till ungarna.. Hösten går det alltid så mycket pengar på grund av de är dyraste tiden att handla in allt..



    Hoppas du fårr en fin dag och jag kommer följa dig vännen och finnas här för dig..



    Kramar om dig

    2009-10-01 | 10:17:47
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Nina säger:

    Men så duktig du har blivit med dina promenader!

    Känns bra va?

    Har fortfarande inte kommit igång =/

    Inte bra!

    Nån måste spraka mig i arslet så jag tar mig ut!

    Synd att du inte bodde här för då hade vi kunnat motionerat ilag!



    Hoppas du har en fin dag!

    Kramar!

    2009-10-01 | 12:00:17
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: