♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Det här med vikten...

Kategori: Allmänt

Nu var det allt ett bra tag sedan jag knåpade ihop några rader i min blogg.

Det rullar på iallafall. Just nu försöker jag arbeta med mitt inre. Är ju med i "Fin form 2010" , som jag skrivit om i ett tidigare inlägg, och det är verkligen ovärderligt bra!

 Har bl a fått rådet av vår coach att helt sluta fokusera på vikten!! - jag börjar mer och mer förstå nu att hon har rätt. I och med att jag inte tänker i första hand på att jag ska gå ner i vikt, så blir jag inte så förbaskat fixerad vid negativa tankar kring mat, alltså tankar på allt som är förbjudet att äta när man ska gå ner i vikt, vilket gör att man blir ännu mer sugen...ja ni fattar va? Det förbjudna vill man väldigt gärna ha... Nu fokuserar jag istället på mitt inre och att må bra där; så kommer förhoppningsvis viktnedgången på köpet...

Tror det är dödsdömt att försöka gå ner i vikt om man inte är någorlunda hel inuti.

Har förresten hittat en bra sida på nätet som heter Gå ner i vikt (klicka på länken så kommer du direkt till sidan).

Så här skriver de i sin presentation:

Om "gå ner i vikt"


Vi skriver om olika metoder att gå ner i vikt, det finns ofta inte en metod som fungerar för alla utan det gäller att hitta den som fungerar för just dig, kanske kan det vara en kombination av flera som ger den bästa effekten. Genom att lära dig mer om dieter, hälsokost med mera gör vi ditt val av viktminskningsmetod lättare.

                                                  -------------                                   

Ok, jag skrev just att jag inte skulle tänka så mycket på det här med vikten; men jag ville passa på att tipsa om sidan som verkar fylld av allt man behöver veta om "bantning".

Sorry att jag varit dåligt på att svara på kommentarer; kommer kika in till var och en av er när tid medges!

Kram på er!



Kommentarer

  • Sockenvägens Söta säger:

    Stor valborgskram till dig vännen! <3

    2010-04-30 | 09:49:56
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Ackelina säger:

    Hej allt bra idag? :)



    Lust att följa varandra via bloglovin? :) (a)

    2010-04-30 | 10:08:53
    Bloggadress: http://ackelina.webblogg.se/
  • Hemma hos Bus säger:

    Hej!

    Helt rätt det du skriver. Det kan jag också skriva under på.

    Jag provade ringa dig men det blev mobilsvar. Brukar vara jättedålig på att prata in meddelande men jag gjorde ett undantag. Kom nyss hem fr jobbet är ledig idag och börjar i morg igen. Gör ett nytt försök på tel senare. Kram och ha en mysig valborg.

    2010-04-30 | 11:36:35
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    Tjingeling, hoppas ni har en mysig helg! Här njuter vi av spöregn, och ska till att äta ost å kex... Mums! Och visst är det kostigt, inga barn är ju uppe de tider då de tänder brasorna, galet dåligt planerat! Kram

    2010-05-01 | 19:32:23
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina med Tjorven i magen säger:

    Ja det här med vikt är ju så jobbigt =(

    Men du komemr lyckas. och att må bra inombords är minst lika viktigt!

    Du vet att vi tror på dig!



    Hoppas du haft en bra helg vännen!

    Natti natti kramar till dig!

    2010-05-02 | 21:57:31
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Hemma hos Bus säger:

    Hej på dig!

    Tack för ett underbart mail. Det värmer att få såna rader levererat :)

    Hoppas att du har det bra. Själv är jag hemma och är ledig idag. Det händer inte mycket för mig, men jag ska prova att ta mig i kragen och få sovrummet städat. Må så gott. Kram

    2010-05-04 | 10:17:59
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Hemma hos Bus säger:

    Gomorron!

    Jag har en liten Award hos mig. Om du vill så kan du få den. Hoppas att du har det bra och att du har en bra dag framför dig. Kram min vän.

    2010-05-05 | 09:23:08
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Deltagare till nytt livsstilsprogram sökes.



    Vi söker nu deltagare till ett nytt livsstilsprogram där träning, hälsa och skönhet står i fokus. Är du överviktig och lever ett ohälsosamt liv?



    Nu har du chansen att åka till Hollywood och göra den förändring du alltid har drömt om.

    ...

    Skicka in en bild och en presentation där du berättar om dig själv och din livssituation till: [email protected]

    2010-06-03 | 13:49:04
  • Jose Garcia säger:

    Ett bra råd tycker jag

  • Camilla säger:

    Mår man bra på utsidan mår man oftast också bra på insidan..

    2011-02-04 | 14:49:46
    Bloggadress: http://www.sfvh.nu

Kommentera inlägget här: