♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Nu står det där och tronar....

Kategori: Julen 2010

...på en hylla i köket - vårt pepparkakshus:



Lite snett och "vint" och amatörmässigt gjort kanske (premiär för mig) - men viktigast av allt: det är byggt med KÄRLEK <3

Olivia har dekorerat så fint med massor av godisar på :)

Jag har varit väldigt frånvarande på sistone, både som bloggare och bloggvän. Ibland kommer ju livet emellan och man blir tvungen att prioritera lite bland sina sysslor. Dessutom står ju julen inför dörren så det är mycket pyssel och bak och sånt här hemma nu. Men vi gör bara det vi tycker är roligt och nödvändigt för VÅR jul, inga onödiga måsten här inte.

Jag har börjat få lite julkänslor nu faktiskt; och det är så mysigt med all snö vi har. Även idag faller snön så fint utanför fönstret :)

Jag lovar att inte vänta så länge tills nästa inlägg, om jag nu har några läsare kvar överhuvudtaget vill säga? Hoppas det. Ska titta in hos er alla var och en också, och se vad ni haft för er på sistone :-)

Tills dess: sköt om er!

P.S: Glöm inte "Jul med Ernst" imorgon kväll kl 20 i TV4! D.S

Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Fint det blev! Å fräck och fin harwebbshop där du kan handla skummande pasta, men du har ju även chans att vinna den i min adventsklaender då den ingår som en del i hemliga paketet som lottas ut! :-) KRAM

    2010-12-19 | 22:33:26
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • carola säger:

    åh så fint..

    Får dåligt samvete då vi inte gjort vårt med barnen.

    Kanske pappan hinner.



    Vet du...livete går före bloggen och vi finns här när du är tillbaka.

    Hoppas din dag blir bra

    2010-12-20 | 08:07:01
    Bloggadress: http://mammacarola.blogg.se/
  • Nina säger:

    Det halva ägget ska va i degen. Och andra halva kan du ju använda och pensla på kakorna. Jätte fint pepparkakshus tycker jag! Det behöver inte va i världsklass. Det är kärleken som är viktigast. Våran gran är inte direkt vacker men fylld av kärlek och omtanke av ett barn. Och det är ju de som julen handlas om. Kramar till dig <3

    2010-12-20 | 14:08:32
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Han är helig, alltså Erns. Går inte. Får inte. Missa!!!! KRAM

    2010-12-20 | 19:09:51
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Lutfisk och janssson äter jag INTE, men klart de ska fixas ändå så de andra som gillar det får äta det på julafton. Köpte lutfisk i går tex, KRAM!

    2010-12-21 | 07:40:35
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Det blev ju jättefint! Jag kanske ska visa upp vårat också. Och huvudsaken är precis som du säger att det är bakat (ehm byggt?) med kärlek! :D

    2010-12-21 | 16:52:48
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Malin säger:

    Vilket fint pepparkakshus ni gjort! Och det allra viktigaste är faktiskt att det är gjort med massa kärlek =) Sedan spelar inte utseendet något större roll alls ;) Julen är barnens högtid.

    Hoppas att ni har det bra och mår så gott ni bara kan i julstöket och julstressen.

    Här måste jag sätta lite fart innan Tim vaknar. Men det är lätt hänt att bli fast här :p

    Men hinner jag inte in något innan julafton, passar jag på att önska er en riktigt God och Mysig Jul tillsammans <3

    Massor med kramar från ett iskallt Dorotea.

    2010-12-22 | 13:47:00
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: