♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Gubben Frost

Kategori: Allmänt

Gubben Frost har varit i farten i natt och dekorerat hela vårt landskap i vacker frost :-)

T o m spindelnäten har han dekorerat:



Bilden är inte den bästa, men detta är ett spindelnät i trappan till vår bostad.



Min ljung har han också varit så snäll och gjort så här fin ;-)


Naturen kan verkligen bjuda på skönhet av högsta klass!


Idag har Olivia börjat dagis efter jullovet. Hon sprang så glatt in och lekte på en gång - det märktes inte ett spår att hon varit därifrån i nästan 4 veckor :-) Känns verkligen bra att hon trivs så jättebra där :-)

Igår plockade vi bort julen, och idag har jag varit till förrådet och hämtat jullådorna, så nu ligger allt prydligt nerpackat i väntan på nästa jul. Ska bara bära lådorna till förrådet så är julen definitivt finito för i år.

Känns både skönt och lite nostalgiskt - ja ni läste rätt - jag blev nästan lite nostalgisk när jag packade ner julsakerna, men det kan ju bero på att en hel del av dem är just nostalgiska - alltså har några år på nacken, sedan så tycker jag att julen är så otroligt mysig!!

Ska påbörja veckans rens-projekt, kylen, idag. Tur att man har hela veckan på sig. Sedan vid 14 är det dags att hämta Olivia. Idag eller imorgon ska hon få ta med sig sin dagisbästis hem. Olivia var hem och hälsade på henne under jullovet, så nu ska hon få komma hit så Olivia får visa sitt rum :-)

Ja, gott folk, det var väl allt för denna gång ;-) Ni får ha en jättetrevlig tisdag!

                                      Kram på er!

Kommentarer

  • hemma hos Bus säger:

    Hej kompis!

    Jag har också ägnat dagen till att packa julsaker. Dessutom så har jag tänk tanken att börja med mitt veckoprojekt men sedan jag tittade in i skåpet så tänkte jag: shit...inte idag!

    Vilka vackra vinterbilder du har tagit, vintern kan ibland vara lite magisk. Hoppas att du har det bra. Kram kram

    2010-01-12 | 17:50:40
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • hemma hos Bus säger:

    Vet du en sak? Jag tycker att det känns som om det var jag själv som skrev den där kommentaren. Vi är nog lite lika på vissa sätt du och jag. Skulle vara jätteskoj att ta en tur till D om du kommer nåt framöver, att träffa dig live skulle vara hur skoj som helst. :O) Tack för ditt tips. Jag jobbar till torsd kväll men på fredag ska jag göra precis som du sa. Du är bäst. Kram

    2010-01-12 | 21:06:09
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • hemma hos Bus säger:

    ps...såklart att vi fixar det. Stor kram på dig med

    2010-01-12 | 21:08:00
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Elise säger:

    Å så fint, här i Uppsala är det fullt med frost i träden med, superfint!

    Vad skönt att Olivia trivs på dagis, det är så jobbigt när de visar att de inte vill dit. Det har varit lite strul med Heira ibland sen hon bytte dagis (till en femårsgrupp) men nu tycker jag det börjar funka fint där med som tur är. :)

    2010-01-13 | 18:11:10
    Bloggadress: http://esajl.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Fina bilder. Som svar på din kommentar i min blogg, så visst är det så att choklad kopparna är från dig:) Vad roligt att Olivia ska ta hem en dagiskompis, vem vet det kanske blir en vänskap som håller resten av livet.



    Kram på dig/er:)

    2010-01-13 | 23:10:02
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Minus 25 här idag, så här är verkligen Gubben VINTER på besök... Skönt att slippa köra och få vara inne då, njuter verkligen av att inte ha några måsten och ett jobb som stressar å tar på så här på slutet, blev flera kilo lättare när läkaren konstaterade att jag borde sjukskrivas. Önskar dig en toppen fin dag, själv ska jag sno ihop en lunch nu, magen kurrar! KRAM

    2010-01-14 | 11:41:10
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: