♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Jag har två bullar i ugnen!

Kategori: Allmänt

I hushållsugnen alltså :-) Jag har testat att baka grekiskt lantbröd på mix från Kungsörnen. 

                                 

Bara att tillsätta jäst och vatten. Väldigt enkelt och smidigt: blanda ihop - jäsa - baka ut - jäsa - grädda. Så nu ligger där två fina runda bröd i ugnen; hoppas de blir goda :-)

Under jäsningstiderna passade jag även på att rensa en hylla till i skafferiet. Tog en igår kväll. Nu återstår två hyllor till så är jag klar med veckans "rensprojekt". Vet inte var jag plötsligt får all energi ifrån, men det är bara att ligga i medan det varar, man vet ju aldrig när den tar slut igen ;-)

Under tiden jag skrev det här så blev bröden färdiga:

                                             

                                                                             ***********

Jag går i valet och kvalet om jag ska fortsätta med bloggen eller ej. Tycker egentligen att det är jättekul att skriva och så har jag knutit så många fina bloggvänskapsband här som jag gärna vill fortsätta hålla kontakt med - MEN - jag tycker jag får så dålig respons. Ni är dåliga på att kommentera (förutom mina trognaste vänner då - ni vet vilka ni är) - och i och med det så tappar jag lusten att skriva. Jag får liksom inget bränsle.

Gårdagens inlägg om halvfabrikat har lästs av en hel del - men bara kommenterats av en enda, och då hade jag ändå formulerat en fråga i slutet. Jag funderar på varför så många läser men aldrig ids skriva en endaste liten sketen kommentar?

Men men - den som lever får se vilket beslut som fattas....

                         Ha det gott!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Vad gott brödet ser ut!



    Jag får väl ta åt mig lite av kritiken när det gäller kommentarer. Sällan jag kommenterar men jag läser alltid. Ska försöka bättra mig. Jag vill iaf att du ska fortsätta blogga :)

    2010-01-20 | 19:45:16
    Bloggadress: http://malinjoe.blogg.se/
  • Malin säger:

    Jag förstår precis vad du menar :) Jag får samma känsla jag med ibland vilket gör att jag inte vill skriva lika öppet som jag skulle vilja ibland.



    Jag pluggar ekonomi. Precis avslutat min magisteruppsats och har cirka enbart cirka två månader kvar i skolan :) KRAM

    2010-01-20 | 22:02:11
    Bloggadress: http://malinjoe.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Skrik och panik!!!

    Men jag förstår dig också på ett sätt. Trist att så få lämnar kommentarer. Men du...jag är jätteglad i dig å din blogg så stanna kvar är du snäll...<3

    Kom nyss hem från jobbet och nu ska jag njuta av flera dgr ledigt, det har varit en ganska så intensiv period så nu blir det gott att vara hemma. Må så gott. Kram

    2010-01-20 | 22:29:55
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • hemma hos Bus säger:

    Jag skulle ju kommentera brödet också. Det är verkligen kanongott. Precis så bra som det kan bli.Lite smör och kaviar så...

    2010-01-20 | 22:31:00
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Nina säger:

    Åh vännen, jag hoppas verkligen inte att du slutar blogga! Visst är de trist då man får lite respons. Man vill ju att läsarna man har ska kommentera lite då dom lix tittar in! Jag håller tummarna stenhårt på att du fortsätter att finnas i blogg världen! Tusen kramar!

    2010-01-20 | 23:43:36
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Tjingeling goa du! INTE sluta blogga!!!! Skulle sakna dig något enormt. Men det du beskriver kan vara riktigt irriterande, själv har jag vissa dagar haft över 400 unika besök och typ 30 kommentarer.... det är illa tycker jag, men å andra sidan så har "storbloggar" som fyra årstider med tusentals besökare ca 30-50 kommentarer per inlägg så i det perspektivet så är det inte konstigt kanske. Många kommenterar bara om man kommenterar hos dem osv, så fortsätt blogga - för din egen å vår skull!!! :-)

    Vad gäller hel/halv fabrikat så är det tid och ork som avgör det här hemma - har inga speciella principer kring detta, men rejält hemlagat är ju oftast godare OCH billigare, så man borde kanske göra mer frfån grunden... men så vinner min lathet ;-P Kramis!

    2010-01-21 | 08:29:00
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Ja, traditioner är för mig något enormt viktigt å mysigt, det är så kul att få skapa egna för den familj som sakta men säkert växer fram å utökas ;-) + att jag är så barnslig själv och gillar att gömma saker och ha skattjakt vid födelsedagar och liknande tillfällen fniss Kram!

    2010-01-21 | 11:12:54
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Kia säger:

    tittar in

    Blev lite full i skratt faktiskt när jag läser dina rader. För de var exakt vad jag just skrev om i min blogg...

    Hoppas du inte slutar blogga tjejen.

    Vi kanske bara behöver en paus?

    Kram

    2010-01-21 | 20:39:41
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • hemma hos Bus säger:

    Hej!

    Jag har inte fixat skåpet än, jag säger som du: städskåpet är ett j-kla projekt. men men ...det är ngr timmar kvar.

    Jag brukar inte vara en sån som sparar till sista minuten fast det här drar lite åt det hållet, smile.

    Vad bra gjort av dig, skönt känns det säkert också. Må så gott. Kram

    2010-01-22 | 10:58:52
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Elise säger:

    Sållar mig till skaran ovan! Jag kan bara hålla med, trist utan kommentarer när man ser att det är många som är inne och läser.



    Själv är jag ju lite ubåt när det gäller bloggarna, poppar upp här och där och då och då, men brukar försöka kommentera när jag är inne och läser. :)

    2010-01-23 | 11:36:06
    Bloggadress: http://esajl.blogg.se/
  • Lovisa säger:

    Åå vad brödet såg gott ut !!



    Såg du hade skrivit på sockenvägens söta om att dom tar snuskigt mycket betalt för figurer å dylikt på konditorier .... och det gör jag oxå!!! Det e ju ett riktigt handarbet som tar MASSOR med tid..

    2010-01-29 | 12:37:10
    Bloggadress: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här: