♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Måndag 25/1

Kategori: Rensa-i-röran-projektet

Idag har Olivia varit helt frisk; ja hon kräktes ju bara en gång i lördagskväll men hade en feber som höll i sig en bit in på dagen även igår. Jag och sambon har tydligen klarat oss även denna gång, och det tackar man för ;-)

Idag har jag ägnat dagen åt att byta i alla sängar, tvättat och hängt tre maskiner, dammsugit och torkat golv. Spelat spel med Olivia och läst saga för henne, sedan har hon badat - och på sena eftermiddagen, kl 17, hade jag tid hos tandläkaren för att laga till en tand som det gått en liten flisa ur. Skönt att ha det bakom sig.

Nu ska det bli skönt att sätta sig ner och koppla av framför TV:n en stund; först "Halv 8 hos mig" och sedan "Familjen annorlunda" - dessa underbara familjer som man blir så glad att se. Förstår verkligen inte hur de orkar med så många barn, men samtidigt är det så fascinerande att se hur duktiga de är på att få ihop vardagen, och hur mycket kärlek det faktiskt finns i deras familjer :-)

                              Någon här som tittar på det??

                                     
                                            **********

Veckans projekt i Rensa-i-röran-utmaningen blir ett par hyllor i badrummet där det verkligen råder huller om buller och KAOS, men nu ska där rensas och organiseras och bli ordning och reda!

Får se om jag vågar lägga ut några före-bilder på det, så illa är det *fniss*

                                             ************

Om orken finns efter TV-programmen finns så ska jag göra en liten bloggrunda och svara på de kommentarer jag fått, annars SKA det bli av imorgon!

                                            
                                              ♥ KRAM ♥

Kommentarer

  • Sockenvägens Söta säger:

    Självklart ser vi familjen annorlunda, även Luran gillar dem :-)



    Och mycket riktigt är luran morgonpigg, vanligtvis slår hon upp sina blå mellan 04.00-06.00...



    Så gissa om jag var lycklig i morse!?



    Stor kram vännen!

    2010-01-26 | 18:43:59
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Linda säger:

    Vi har sett Familjen annorlunda en gång, men för tilfället så visar vår TV bara handboll ;-)



    Gruvar lite för nu går magsjukan på lill-tjejens förskola igen. Före jul gick det en sväng också men då klarade vi oss. Hoppas på samma tur den här gången...



    2010-01-26 | 18:54:02
    Bloggadress: http://lindaskrypin.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Hej!

    Vad skönt att läsa att lilla O har piggnat på si. Ingen vidare sjuka det där :(

    Jösses vilken energi du verkar ha vad gäller att rensa. Men visst är det skönt?! Hos mig finns dock inget slut, jag lovar,skratt.

    Delprojektet, ja men vet du en sak? Det är riktigt skamligt faktiskt hur det ser ut där och det ska bli hur skönt som helst den dan tvättstugan är klar. :) Bättre sent än aldrig och om jag inte hade gått med i utmaningen så hade det nog aldrig blivit gjort.

    Hoppas att du hinner njuta lite också mellan varven.

    Jag tittade också på Annorlunda...Jag fattar inte hur dom orkar om jag ska vara ärlig. Jag tycker att det är fullt upp här som vi har det, skratt.

    Ha det bra. Kramis

    2010-01-26 | 20:45:31
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Nina säger:

    Men vilken tur att magsjukan inte höll i sig länge. och att ni klarat er!

    Familjen Annorlunda brukar jag se då jag kommer ihåg det =P Tycker ju om programmet men det är som att jag glömmer bort 4:an på kvällarna. Tittar mest på 3:an eller 5:an!



    Ja jag har varit dålig på att svara på kommentarer oxå. Sitter så sällan vid datorn nu för tiden!

    Så oftast slänger man in ett inlägg och sen loggar man ut!



    Kramar till dig!

    2010-01-27 | 13:22:38
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Malin säger:

    Ja, det är ett himla oväder nu!! Det driver och snöar massor! Så mu räcker det tycker jag!

    Stillhet...? det skulle jag sett lite tidigare. Kom precis in från att ha skottat gården. Skulle sopa av bilen innan jag ska till BM, men det blev så mycket snö att jag tänkte att jag skotta bort det på en gång. Men ska hålla mej i stillhet nu! ;)

    Hoppas allt är bra annars!?

    Kramar

    2010-01-27 | 14:10:49
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Hej!

    Tittar in för att önska dig en bra dag. Hoppas att ni har piggnat på er till fullo nu.

    Ha det bra. Kramis

    2010-01-28 | 14:44:12
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    Hi, hi ja koppar är aldrig fel, men då är jag koppoman liksom burkoman och skooman... skrattar KRAM!

    2010-01-28 | 14:46:04
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Elise säger:

    Det händer att jag kikar på familjen annorlunda, att de orkar! :D



    Hoppas ni hämtat er från magsjukan nu. Här har den hållt sig borta sen tösen var 2 år och började på dagis, och jag hoppas det fortsätter så, finns inget mer jobbigt både sjukdomsmässigt och allt städande runtomkring...

    2010-01-28 | 15:09:00
    Bloggadress: http://esajl.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    fnittrar Ja du, Tomas skickar nog vitklädda människor med tvångströja om han läser om mina fynd ;-P Men ack så nöjd jag är, dessa hästar, påskprydnad och söta servetter för 104 kr - det är väl fynd om något?! Kram <3

    2010-01-28 | 19:19:28
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Ja, visst är Lovisa duktig?! Jag tycker hon ska börja sälja via nätet, tror hon skulle kunna tjäna en hacka på det :-) För som du skriver det är snuskit dyrt att beställa sådana tårtor, speciellt i större städer...

    Önskar dig en fin dag å framförallt en härlig helg vännen!

    2010-01-29 | 13:31:25
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Hemma hos Bus säger:

    Hej på dig kompis!

    Jag är också inne i en liten svacka vad gäller bloggen. Mkt annat som händer just nu. Vi vet var vi finns och hörs snart igen.

    Det går ganska så bra med rensningen men jag har varit hemma lite sista tiden så jag har inte hunnit allt det jag tänkt. Nya friska tag! Må så gott och kram till dig.

    2010-01-31 | 13:06:21
  • Linda säger:

    Här hemma håller vi oss friska än... Nu till veckan åker vi till Umeå. Emmy ska göra arbets-EKG för första gången.

    2010-01-31 | 15:22:07
    Bloggadress: http://lindaskrypin.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Hej!

    Nu börjar en ny vecka igen. Jag har nyss landat hemma efter eännu en jobbarhelg. Inspirationen har tagit lite paus men jag ska prova att att ta nya tag...

    Hoppas att ni mår bra och att alla bacillusker har rymt sin kos. Må så gott. Kram

    2010-02-01 | 11:05:41
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    Hej goa du, så rar du är som tittar in... har själv en liten bloggsvacka känns det som, som tur är har jag en del inlägg på lut sedan tidigare, då jag vet att bloggandet går i skov. Nu längtar jag mest efter att malin ska åka in på BB så det blir min tur någon gång ler Stor kram till dig vännen!

    2010-02-01 | 11:38:04
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Tack underbara goa du. Utan dig hade jag inte gjort färdigt förra veckans projekt. Klart!!! Badrummet är helt rensat förutom lite badleksaker som jag har lite svårt att röja bort. Du har ett otroligt inflytande på mig vad gäller att få tummen ur häcken...

    Kram igen.

    2010-02-01 | 14:38:13
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    Ja, man undrar just om man framstår som farlig?! ler

    2010-02-01 | 16:18:20
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: