♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Morgonstund har guld i mund...

Kategori: Allmänt

För bara en halvtimme sedan klev vi upp. Olivia, som i vanliga fall brukar vakna vid 7-7.30-tiden, har under jullovet sovit till 9-9.30! Sedan har vi legat i vår säng och dragit oss en stund och tittat på barnprogram.

Men nu är det slut på dessa sömnvanor. Imorgon får man allt väcka henne senast 8 för att hon ska kunna somna i dräglig tid imorgon kväll, för på tisdag börjar ju dagis igen.

Skönt har det varit iallafall, att få ligga och slappa lite extra länge på morgnarna, speciellt nu när det varit så mörkt och kallt om morgnarna. 

Nu ska jag inta en god frukost:

Nybakade (sånt där bake-off-bröd från affären) minibaguetter med smör och marmelad, samt en stor mugg härligt gott kaffe, och som pricken över i ett glas apelsin/passionsfrukts/kaktusfikonjuice efteråt!

                                Godmorgon förresten :-)

Kommentarer

  • Sockenvägens Söta säger:

    Lät som mysmorgnar, här vaknar skitungen 05.20-06.00 så sovmorgon är hårdvaluta törs jag lova!!!! Och än värre tord det nog bli då nr 2 kommer... Men det är värt det, de blir ju trötta tonåringar någon gång de med ;-P Kram

    2010-01-10 | 12:12:56
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Lillsnörpa - Grönt, Pyssel och Äpplen säger:

    Det där kallar jag för en riktig mysmorgon! Så härligt ni verkar haft det :) /Lillsnörpa

    2010-01-10 | 14:21:33
    Bloggadress: http://lillsnorpa.blogg.se/
  • Nina säger:

    Hej vännen. Den där utmaningen borde jag oxå anamma :) Behöver rensa ur ett förråd och våra garderober, köks skåp osv! Ja jag har klarat helgens frestelser galant. Är fan stolt över mig själv, om man nu får vara det. Har varit ute på en härlig sparktur med Melvin oxå. Varit och grattat min kusin Nora som fyller 5 år. Sam hade 40.2 i feber idag :( Han är inge pigg alls. Vilka mysiga mornar ni har haft. Men Imorron börjar allvaret. Melvin kommer va as trött! Kramar till dig

    2010-01-10 | 14:49:52
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Gusse, vilken god morgon ni hade:) Jag har nu lagt upp en annan In flames låt som jag tror du kommer gilla.



    Rock on "auntie" :P



    Kram<3

    2010-01-10 | 20:16:38
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Vilken riktigt mysmorgon. Såna är värdefulla. Mina små prinsar har alltid vaknat före tuppen :P

    Hoppas att du har haft en bra helg. Kram

    2010-01-10 | 21:16:54

Kommentera inlägget här: