♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Fredag 5/3

Kategori: Allmänt

Nu var det ett tag sedan sist jag skrev. Har väl helt enkelt inte så mycket att skriva om just nu. Livet rullar på.

Har varit en mycket lång och tung vinter i år, känns aldrig som den kommer ta slut. Det är så mycket snö så kommunen har utlyst krisläge; de vet inte var de ska göra av med all snö för att undvika översvämningar här och var.

..och jag längtar mer än någonsin tills det blir snöfritt på balkongen, ja t o m där är det massa snö. Längtar efter att få göra vår där ute :-) Plantera lite söta penséer och ställa fram utemöblerna.

Idag är det iaf underbart väder ute. Några få minusgrader, strålande sol. Har nyss varit ute på en promenad för att insupa lite frisk luft och sol som verkligen varit en bristvara denna vinter. Blev dock nästan snöblind av solljuset i kombination med all den vita snön; solglasögonen hade suttit fint idag :-)

Just nu har jag lugnt och skönt härhemma; sambon och Olivia har åkt och hämtat J på skolan. Sedan ska vi äta valfri hämtmat; en del i vårt fredagsmys-koncept ;-) Blir pizza för mig idag.

Var så säker på att Olivia skulle ha feber idag för hon tog sin andra och sista dos av svininfluensa-vaccinet igår och har hört om många barn som fått feber av denna; men hon är precis lika pigg som vanligt idag som tur är. Hon är överhuvudtaget lyckligt lottad som nästan aldrig är sjuk, tror inte hon haft en sjukdag från dagis på hela hösten/vintern och det tackar vi för.

Till alla som läser detta önskar jag en riktigt trevlig helg med sol, mys och kärlek -  KRAM! <3

Kommentarer

  • Sockenvägens Söta säger:

    Sol, mys och kärlek till dig med vännen! <3 Så tur att Olivia är en piggelin, är så jobbigt när de små är sjuka. Här väntar fredas ,ys med,men måste lura iväg mannen att köpa smågodis, blev galet sugen... Kram

    2010-03-05 | 18:43:03
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Kia säger:

    Vad skönt att Olivia inte blev dålig av sprutan. tjejerna här hemma fick feber efter 2:a sprutan. Men de gick över fort!

    Ja, ni har fått mycke snö i år. Vi har mindre än vanligt här uppe! :P

    Hoppas att ni får en mysig helg! Kram

    2010-03-05 | 22:53:22
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    peppar peppar så verkar Holger sova bra igen, vilket är så skönt då jag blir ett monster om jag inte får sova... Önskar dig en toppen vecka vännen!!!

    2010-03-07 | 21:07:38
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Elise säger:

    Det är tungt och rätt kämpigt just nu, men snart så... bf den 14:e, på söndag med andra ord. :)

    2010-03-08 | 16:54:42
  • Nina säger:

    Hej hopp =)

    Har helgen varit bra? Har ni gjort nått roligt?

    Vi har bara myst och åter myst!!!

    Njutit av solen!

    Imorron kommer Melvin hem. Han har ju sportlov nu så jag hoppas det blir bra väder i veckan!



    Många kramar!

    2010-03-08 | 20:08:18
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Ja, tusenlapparna som måste läggas på bilen hade jag gärna gjort annat för... :-/ Men bara att gilla läget! Lutar starkt åt vattkoppor, distriktsköterskan ska titta förbi i morgon när hon ändå gör holgers hembesök, så då vet vi väl säkert. Nu sover iaf mina bägge trollungar så det är ren lyx att surfa lite i lugn och ro ;-) Önskar dig en toppen dag! KRAM

    2010-03-09 | 12:21:19
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Hemma hos Bus säger:

    Hej på dig!

    jag har inte kommit bort, det är bara lite bloggdown jag har :S

    Kommer nog snrt över det hoppas jag. Må så gott och kram så länge <3

    2010-03-09 | 21:05:03
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    Tjing! Jo, visst finns den på webbshoppen men det känns surt å köpa en pryl å betala frakt när jag dagen innan var på Lindex i Lycksele å shoppade loss för drygt 1000 lappen... Men måste nog klicka hem den, för den vore toppen till sommaren :-) Hoppas annars att allt är bra med dig å att ni så smått börjat få vår där nere? KRAM

    2010-03-10 | 14:25:48
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Hej hopp =)



    Hur står det till med dig idag då?

    Har ni fin väder?

    Här snöade det som tusan imorse, fast det är plusgrader så det är väldigt blöt snö!

    Men just nu är det iaf uppehåll.

    Har varit ute och gått en sväng, men det är rätt så tungstyrt med vagnen!

    Kommer ni hemåt nått framöver?



    Kramar!

    2010-03-10 | 15:20:53
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Nej på vattkopp fronten är vi inge klokare, mest troligt är det det enl distriktsköterskan, men hon ville att vi avvaktade å sog om de började vattna sig, är ännu "bara" utslag. Så vi får se vad som händer med vår pricigkorv helt enkelt :-9 KRAM!

    2010-03-10 | 16:55:10
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Åh va jag blir avis på erat fina väder! Är verkligen dyngless på snön nu! Vill att den ska bort bort bort!!!

    Vill slippa ta på Sam alla dessa kläder!

    Ja men nästa gång ni kommer upp så måste det bli en träff! Det är ett MÅSTE!!!

    Kramar

    2010-03-10 | 17:19:17
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Linda säger:

    Ja, tjejerna är oftast glada men emellanåt blir Alva tvär-arg och då är det inte nådigt :-) Emmy däremot är mera lågmäld och blir lite tjurig. Helt olika varandra är de alltså.....

    2010-03-10 | 22:09:31
    Bloggadress: http://lindaskrypin.blogg.se/
  • Hemma hos Bus säger:

    Hej!

    Exakt så tror jag att jag känner också och samma här, jag vill inte tappa er underbara (blogg)vänner

    Energin kommer nog tillbaka, det brukar den ju göra :)

    Häruppe har vi lov den här veckan, hittills har den varit skittråkig. Vi har legat däckad i kräksjuka en efter en. Jag åkte dit igår natt men har piggnat på mig lite iaf. BLÄ säger jag bara.

    Hoppas att ni har det bra och att ni klarar er för denna elaka bacillusk. Kramar i massor <3

    2010-03-11 | 10:08:21
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här: