♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Rensa i röran - vecka 2

Kategori: Rensa-i-röran-projektet



Denna veckas projekt i Rensa i röran 2010 blev åter igen hallen, men denna gång med fokus på hatthyllan. Olivia och jag (fick absolut inte börja förrän hon kommit hem från förskolan!) har hjälpts åt att sortera allt i ordning; samt att vi sorterat bort det hon vuxit ur. Fokus låg idag på mössor, vantar och annat smått och gott på hatthyllan.

Nu ligger allting prydligt sorterat på dels hatthyllan och dels i de tre korgarna som följde med Maui-bänken från Jysk, som jag bloggade om häromdagen.....eller häromveckan kanske det var? 

Imorgon fortsätter vi med ytterkläderna :-)

..och tyvärr tyvärr bidde det inga före- och efterbilder denna gång heller - för när jag skulle fota så var kamerans batterier helt slut och inte hade jag laddat upp några heller :(  Slarvmaja är vad jag är :P  Men jag lovar att fixa det till nästa veckas projekt! Det blir ju bra mycket roligare med lite bilder också, än bara en massa text!


~~...~~


Har idag också stylat om vardagsrummet till höst/vinterskrud - som nu går i plommon/lila. Det började nämligen kännas fruktansvärt fel med den vita sommarskruden i kontrast till den allt mer framskridna hösten utanför fönstret - och vad ska man säga? Bättre sent än aldrig! Nu är det iallafall gjort och genast känns det mycket mera ombonat och mysigt därinne!

Förutom att jag för närvarande är totalt genomförkyld, så har jag en sån enorm energi just nu! Så det är bara att njuta så länge det varar :-)

Nej, nu ska jag fortsätta kika lite på julsortimentet i Ellos-katalogen, innan jag går och knoppar!

          KRAM på er!

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    På de flesta bilder som ligger ute väger jag mellan 100 och HÖGST 115, de där 120kilosbilderna tas i stort sett aldrig. :/ Nu syns det liksom överallt och i ansiktet och nu när jag dessutom varit gravid igen så är magen.. ja, inte rolig. :(

    Men men, nya tag, nya tag!

    2010-10-20 | 09:30:06
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Oh, måste ju kommentera rensa-i-röran-projektet som jag också hoppat med i! Duktig av er, och kul att Olivia ville hjälpa, min lilla tjej har blivit en trotsig tonåring och ska minsann inte hjälpa mor sin med en enda liten grej! Speciellt inte om mamman frågar! ;)

    Jag hade skrivit att jag skulle ta pysselrummet i detta projekt, men är mer sugen att börja spackla och måla i dotterns rum... det känns inte så mycket rensa. Attans. Kanske hinner med båda förstås, om lille herrn tillåtert. ;)

    2010-10-20 | 09:40:25
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Måste också rensa hatthyllan så jag hittar Lurans vintermössa... borde ligga i någon av korgarna ler Kram!

    2010-10-20 | 11:23:05
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina med Tjorven i magen säger:

    Ja kansek att jag måste vänta ända tills på söndag innan Tjorven tittar ut, men det hoppas jag INTE!

    Vill ju fara iväg NUUUU!!!

    Men det som väntar på nått gott..

    Och här är det hel vitt!

    Är inte alls redo för massa snö redan!

    Våra vintrar är på tok för långa som dom är.



    Stora kramar!

    2010-10-20 | 11:36:03
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Ja, snön kunde få komma i slutet av november för mig med, men då jag ser lurans glädje måste jag nästan gilla snön... men lär bli less innan våren är här. KRAM

    2010-10-20 | 12:53:54
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina med Tjorven i magen säger:

    ja han va som små rädd imorse. Men dom hade ju varit ute på dagis så när jag hämtade han så pulsade han runt i snön och såg så lycklig ut!



    Ska ta mig en titt på Ellos hemsida och slänga iväg en beställning till jul =)

    Kram kram och ha en trevlig kväll!

    2010-10-20 | 17:10:44
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: