♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Webshopping vs "live"shopping

Kategori: Allmänt



Jag älskar att webshoppa. Trots att jag numera bara har några kilometer till de allra flesta butiker man kan önska sig så föredrar jag faktiskt, för det allra mesta, att shoppa bakom skärmen.

Fördelarna är många:


1. Du slipper trängas och svettas bland en massa folk till tonerna av pulshöjande skvalmusik.

2. Med enkla knapptryckningar guidar du dig fram, kategori för kategori. Söker du t ex en barnoverall i storlek 128 så får du direkt upp alla alternativ med besked om just din vara finns i lager. Du slipper gå runt i butik för butik och leta.

3. De större webshoparna är generösa med rabatterbjudanden som man kan utnyttja. Så bra erbjudanden får du aldrig i en butik.

4. Du kan välja att betala med faktura, då sparar du postförskottsavgiften, och kan smidigt betala dina inköp tillsammans med dina övriga räkningar i slutet av månaden.

5. ....och framförallt sparar man ju massor av tid! - och vem tycker sig ha tillräckligt många timmar på dygnet?? Sträck upp en hand!!

Det finns t o m en bra hemsida där du hittar all information du behöver om webshopping. Mycket bra sida - kan varmt rekommenderas! 

Nu är jag lite nyfiken på vad just DU som läser detta tycker om webshopping? Snälla lämna en liten kommentar, du kan ju vara anonym om du vill!



Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Jag gillar också att webshoppa, men kan ibland sakna att få klämma och känna på varorna... men oj vad skönt det är att slippa trängas! När jag shoppar på riktigt så har jag ju lärt mig vilken tid det är lämpligast att åka in och få ha alla butiker nästan för mig själv, så jag brukar shoppa från öppning och på förmiddagarna mest, alternativt kort innan stängning. ;)

    Tack för peppet! Och för smarta förslaget om antiglidmatta under, för den halkar verkligen omkring. Det andra stora problemet är att katterna absolut vill ligga på dynan så du kan ju gissa hur den ser ut... Jag har tänkt att sy ett överdrag så det blir lite lättare att tvätta, plus att jag tänkte mig ett rött nu till jul. :D

    2010-10-17 | 17:54:30
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Ja bor man i Dorotea är webbshopping ett måste s

    I love it! KRAM

    2010-10-17 | 20:35:50
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina med Tjorven i magen säger:

    Skriver som Therese! När man bor här äre ju kanon med webshopping. Dom flesta julklapparna kommer bli inhandlade via nätet iår. Känner mig inte så sugen på att fara till stan med en vilde som Sam och en bebis. Inget nöje direkt. Kram kram

    2010-10-17 | 21:05:56
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Mina två små hjärtan säger:

    Vi ute i urskogen är väl nästan beroende av nätshopping, hur tusan bar de sig åt förut? Nä jag har oftast inte tålamod att vänta in nästa stadsbesök för inköp om det är något jag behöver eller verkligen vill ha. Och det värsta är ju om det då inte ens skulle finnas i butiken :/

    2010-10-17 | 21:21:11
    Bloggadress: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Naturell får det blim lättsammast så, då slipper jag måla ;-) Ha en fin dag <3

    2010-10-18 | 09:49:33
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Nej men till november i alla fall fniss KRAM!

    2010-10-18 | 12:58:55
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: