♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Äntligen!

Kategori: Allmänt

Ja, nu var det väldigt länge sedan jag skrev något "riktigt" inlägg här. Har i princip varit utan en fungerande dator sedan månadsskiftet juli/augusti. Tror vi lämnat in den 3-4 ggr, men nu verkar det som att de äntligen funnit det rätta felet för nu har den fungerat felfritt i snart en vecka. Moderkortet har bytts ut, och datorn har ominstallerats.

Så Camilla; tack för erbjudandet, men ännu behöver ni inte starta någon insamling! *fniss*

Ni må tro att jag saknat er mina bloggvänner! Nu ska jag försöka skärpa till mig så det inte blir så långt mellan varje inlägg. Den gångna veckan har jag varit på väg att skriva ett inlägg flera gånger, men så har något annat kommit emellan, och jag har blivit enormt kvällstrött den senaste tiden så för det mesta stupar jag i säng redan vid 21.

Sommaren har varit bra, och vi har både varit till Dorotea och hälsat på, samt att vi haft besök av min syster och systerdotter (Andrea). Diverse utflykter har också gjorts, samt lata dagar på stranden.

Men hur skön och kravlös sommaren än är, så tycker jag det är skönt nu när hösten är här. Hösten är min favoritårstid. Jag älskar den friska luften och att kvällarna blivit mörkare så det är "tillåtet" att kura ihop sig inomhus med tända ljus ;-)

Jo..kom på en sak till: Olivia har ju börjat förskoleklass (6-årsverksamheten)! Det var lite ovant och pirrigt för henne i början, men nu går det bra och hon trivs bra. Det är verkligen mitt emellan dagis och skola. Fortfarande mycket av dagistidens lek; men den stora förändringen nu är att det är mer rutiner; såsom tidsbestämda raster t ex, samt idrott där de får träna på duschning efteråt. Språkträning under leksamma former har de också bland mycket annat. Ja ni som har barn som går/har gått förskola vet säkert vad jag pratar om.

Nej, nu ska jag fortsätta med mitt projekt: rensa upp i Olivias rum. Är som ett smärre bombnedslag därinne, speciellt i hyllan där hon har det mesta av sina grejor. En hårdgallring bland leksakerna skall nu ske, hur det nu ska gå med en tjej som vill spara på allt, inklusive bebisleksaker *ler*  - men det måste gå. Måste göra något radikalt för att få mera plats, och snart (tiden går fort!) kommer ju jultomten med mera grejor - kanske det kan vara ett argument för henne att göra sig av med onödiga saker?? :-)

Var och inhandlade förvaringsboxar- och korgar på Ö&B igår, så nu ska det bli ordning!

Vi hörs! - Kram så länge!


P.S Sorry att textutseendet blev så annorlunda + att fetstilen inte gick att ta bort. Antingen är det jag som blivit ringrostig efter det långa blogguppehållet, eller så är det något tillfälligt fel på blogg.se! D.S




Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Ja ääääääääntligen :-D Välkommen tillbaka till oss <3 ;-) Låter som du haft det toppen i sommar! KRAM

    2010-09-23 | 15:21:20
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Som sagt. Äntligen är datorn fixad. Men du ska inte alls känns att du behöver skriva massa inlägg, att känns tvång gör ju bara att man tappar lusten. Ett litet livstecken då och då...då blir iaf jag glad.

    Läste att du håller på att fixa i Olivias rum. Just det har jag också sysslat med idag. Plockade ut allt ur lillebrors lekrum, städade det och plockade bara in sånt som används. Jag brukar ha jättesvårt för sånt, är otroligt sentimental men nu finns ingen återvändo. Och jisses vilken skön känsla det är att titta in, en sten har släppt från bröstet.

    Annars så rullar allt på som vanligt.

    Ha det bra och stooor kram till dig.

    2010-09-24 | 13:04:46
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Bantarbritta säger:

    Ohh, välkommen tillbaka!! Med vikten går det saaaakta men säkert. Jag går ner, men det är inte så att det rinner av mig. Sömnlösheten gör mig lite omotiverad, tänk om herrn bara kunde sova lite längre pass på nätterna så jag orkade mer. Men jag börjar nog vänja mig så det går ändå bättre och bättre.

    Här har tjejen också börjat i skolan, hon får dessutom åka taxi på morgonen och sen hem igen, då är man STOR! :o

    2010-09-24 | 19:09:29
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: