♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Alla Hjärtans Dag <3

Kategori: Allmänt




Denna chokladask uppvaktade jag mina två älsklingar med i morse :) ...och jag räknar kallt med att även jag ska få vara med och mumsa på godbitarna ;-) 


Det är en ny variant av hjärtpralinerna i choklad, som funnits ett bra tag. Denna sort är med nougat inuti och är ljuvligt goda!





De här små söta nallarna fick Olivia av oss i morse. Hon har pekat på dem i affären x antal gånger så jag visste vad jag skulle köpa till henne :) Hon är tokig i mjukisdjur av alla de sorter :)





...och den här fina teckningen fick vi av Olivia <3


Mannen i huset är ute och fixar något till mig; får se vad det blir :)


Egentligen är vi inte så noga med att man måste köpa presenter på Alla Hjärtans Dag, men visst är det roligt att ge varandra något litet :)





När Olivia slutat skolan ska hon och jag ta bussen till Tuna Park köpcentrum. Vi ska ha lite Mor-Dotter-tid tänkte jag, strosa runt och titta lite i affärer, bl a köpa kläder till henne.


Ska även överraska henne med en fika (hon älskar att fika ute) på konditori Amarant. Såg nämligen på facebook att de annonserade om de här läckra Hjärtans-bakelserna:



(Bild lånad från konditori Amarant)


Ser de inte läckra ut?


Detta blir med andra ord en Hjärtligt god Alla Hjärtans Dag....kanske lite för god för undertecknad ;-).....men det är en annan historia ;-)


Hur firar ni Alla Hjärtans Dag?


KRAM!








Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Perfekt firande om du frågar mig, godsaker å att umgås samt presenter med hjärta och tanke bakom är aldrig fel :-D

    2012-02-14 | 11:23:23
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Ida säger:

    Intresserad av att ställa en eller flera frågor på min frågestund? :) Om du inte vill så är det ju bara att strunta i den här kommentaren :)

    http://idahtt.blogg.se/2012/january/fragestund-1.html

    2012-02-14 | 15:14:44
    Bloggadress: http://idahtt.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    ha ha ja allt kommer igen, så även reda hyllorna tydligen. Var bakelsen god?

    2012-02-15 | 07:25:28
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: