♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Nyinvesteringar!

Kategori: Allmänt

Nu är jag äntligen tillbaka efter 12 dygn utan dator!

Har nu en ny fräsch maskin, eftersom den gamla kraschade totalt.

Haft problem med uppstarten sedan början av december. Fick göra flertaliga omstarter varje gång för att få igång datorn; och dum som jag var så sköt jag bara upp inlämnandet till verkstad eftersom den ju ändå fungerade bra när jag väl fick igång den ;-)

Än dummare var att jag inte hade gjort några back-uper sedan augusti -10 - så ALLT: bilder, dokument m m är för evigt förlorat och det känns riktigt, riktigt surt :-(  Tur i oturen att jag iallafall har bilder på cd från alla bilder före augusti -10.

Det hade gått att sända den till ett lab som kan återställa förlorad data, men det skulle kosta allt mellan 4000 och 19000 kronor, och det kändes en aning saftigt.

Datorn hade oxå gått att reparera (dock utan att få tillbaka förlorade data) och det skulle kosta omkring 1800 kronor, så vi beslöt oss för att skrota den blott 3-åriga datorn som vi haft så mycket problem med och köpa en ny istället. Så nu har man ju Windows 7 oxå istället för Vista som väl i datorsammanhang börjar bli lite omodernt.

Har införskaffat ett litet USB-minne oxå med bra lagringskapacitet så hädanefter kommer jag att vara noga med att tanka över bilder och andra viktiga saker jag inte vill ha förlorat.

....och när jag nu ändå hade plånboken på vidgavel så köpte jag en ny kamera oxå! En Nikon coolpix - så härmed utlovas mera bilder här på bloggen!

Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Wiiie ny dator OCH kamera, jag appldåerar avis å ser fram emot massor av bilder nu!!!!

    2012-01-26 | 13:23:33
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Inte illa!!! Både dator och kamera!

    Roligt med shopping!

    Och jaaaa, klart kvinnor ska ha former. Tycker inte det är vackert med magra människor.

    Tack så mycket för dina fina ord!

    Och roligt för dig att det blivit minus utan att du tänkt på det. Jag försöker äta nyttigt och lite men ofta på veckorna. Å på helgen unnar jag mig det jag tycker är gott.

    Man vill ju äta det som är gott ju. Och jag motionerar en hel del och det känns bra!

    Kram fina du!

    2012-01-26 | 13:50:43
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Lisa säger:

    Min dator kraschade också men nu är jag oxå tillbaka.

    Kram Lisa

    2012-01-26 | 20:14:54
    Bloggadress: http://angestdjavulen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: