♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Avslutning på sommarlovet

Kategori: Allmänt

Idag var sista dagen på Olivias 10 veckor långa sommarlov, så redan igår kväll tänkte jag att vi skulle ha en liten "avslutning" idag = hitta på något skoj. Så igår kväll när hon skulle gå och lägga sig så frågade jag henne vad hon skulle vilja att vi skulle göra nästa dag (läs idag) om hon fick bestämma. "Lägga pippi-pusslet" svarar hon *skratt*
 Jag blev så snopen när hon nämnde en sån "anspråkslös" syssla ;-)

"Jaha...sade jag...du vill inte göra något mer då? Någonting utomhus?"

"Jag vill åka till den där roliga lekparken!" säger hon då. (Lekplatsen som jag bloggade om här)

Sagt och gjort - vi åkte till lekplatsen, därefter var vi till biblioteket och lämnade tillbaka böcker och lånade nya, sedan hem och lade pippi-pusslet.

Efter middagen (pannkakor med sylt) så åkte vi till glasscaféet och åt varsin glass.

Nu ligger hon i sängen och jag hoppas hon somnar i någorlunda god tid ikväll, för imorgon börjar ju som sagt dagis, och som hon lääängtar dit!! :-)  Länge sedan hon träffade sina kompisar där! Jag är så otroligt glad att hon trivs så bra på sitt dagis :-)

Så...hur har det gått för mig idag då? Med mitt nya liv alltså?

Jodå det har gått rätt så bra. Jag har ätit frukost, lunch, middag. Inte hoppat över något. Den enda försyndelsen var glassen; men jag är inte så stenhård. En sak i taget. Just nu är jag nöjd om jag bara får in mina goda vanor i form av regelbundna måltider, slutar dricka cola och äta godis, snacks och mackor på kvällarna. Börja äta mer frukt. Bryta en ovana i taget, för tar jag allt på en gång så rasar det direkt.

Det är inte lätt att hålla motivationen nu; eftersom att motgångar, som jag/vi har gott om just nu, gör att jag direkt vill döva ångesten med mat och godis....men jag ska kämpa på så gott det går. Som sagt - bättre bryta en ovana i taget än ingen alls!

Promenad blev det inte idag men imorgon ska jag ge mig ut. Jag vägde dock in mig i morse och mätte midjemåttet; så nästa måndag får ni veta resultatet :-) Ska väga mig varje måndagmorgon.

Nej, nu ska jag ge mig ut på en nätshopping-tur :-)  Ska köpa lite höstnytt till hemmet hade jag tänkt, samt lite nya kläder till dottern och i sista hand till mig själv ;-)

Trevlig kväll!

Kommentarer

  • Kia säger:

    Heja heja! Själv tog jag mig i väg på ett pass styrka ikväll! Känns skönt! Nu kör vi så de ryker vännen! :)

    Kram

    2009-08-17 | 20:08:45
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Malin säger:

    Helt rätt att ta en sak i taget och det har ju gått jättebra för dig idag! :)

    2009-08-17 | 20:54:33
  • Sanna säger:

    Jag tror på dig vännen! du kommer att fixa det här med våran hjälp som stöd..Det viktigaste är att man tar en dag i taget. Själv tog jag en timme i taget i början för att klara dagen utan att trilla in i samma sak igen.



    Barn behöver inte mycket för att vara nöjd=) Jag tror det viktigaste är att hon fick göra något med sin mamma.



    Kramar om dig vännen..



    Ett stort tack till dig vännen min

    2009-08-18 | 09:40:24
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Bra, jätteklokt att inte ta allt på en gång, bryt en ovana i taget, för det har ju tagit många år att bygga upp dem, så då kan men inte lägga om kurs i en handvändning heller - då hålelr det inte på l¨ång sikt! Hejjar kramar från mig!

    2009-08-18 | 09:41:25
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Luran har Serudia som ett andra namn, den yngsta i sverige med det namnet, och den äldsta serudian råkar vara hennes farmors farmor så på den vägen är det! :-) Riktigt kul :-)

    2009-08-18 | 13:17:53
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja jag hejjar på dig! Å jag tror att det är väldigt klokt att ta en sak i taget!

    Det måste jag med göra. Annars trillar man dit igen!

    Väldigt lätt hänt det!

    Måste själv börja äta bättre! Oftast hoppar jag över frukosten! Är ingen frukost människa!

    Men måste skärpa till mig!



    Många kramar till dig!

    2009-08-19 | 13:33:19
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja om jag har hittat skor så kan nog du oxå finna dig ett par! Så ut och leta ;-)

    Javisst ja det va ju receptet ja!

    Ska se om jag hinner skriva ner det ikväll då barnen somnat!

    Bra att du påminner mig ;-)



    Ja Malin är bland det käraste jag har! Så henne är jag rädd om! Och det är så roligt att visa min uppskattning emellanåt!



    Kram kram

    2009-08-19 | 15:08:23
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: