♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dubbel glädje

Kategori: Allmänt

Nu är det roliga tider för Olivia :-) Varje morgon när hon vaknar så har tomtenissen smugit in och hängt upp ett litet paket i hennes paketkalender ;-) När hon kommer in till oss på morgnarna så har hon paketet med sig och öppnar det sedan ivrigt i vår säng. Hittills har hon blivit jätteglad över presenterna :-)

Jag måste än en gång slå ett slag för paketkalender.se varifrån jag skickat efter sakerna till kalendern. Jag hade aldrig kunnat hitta så roliga och fiffiga saker till så bra priser, i någon affär. Om inte annat så hade jag verkligen fått gå och leta, och jag är inte den som precis älskar att springa runt i affärer ;-)

När jag beställde så valde jag saker med omsorg som jag visste att hon verkligen skulle tycka om, en hel del pysselsaker bl a, och det verkar som jag känner min dotter väl för de har verkligen fallit henne i smaken, och är saker som hon sysselsätter sig länge med! Det är det jag tycker är så bra, för jag tycker det är verkligen meningslöst att bara köpa något skräp vilket som helst bara för att ha ett paket att slå in.

Det andra roliga har hon haft idag. På förmiddagen skulle hon och de andra 04:orna på dagis gå till ortens stall/ridklubb! Där skulle de få borsta hästarna bl a, och rida om de ville :-) Olivia älskar hästar så hon var ju jätteglad såklart! Ända sedan hon red i somras så har hon pratat om att hon vill rida igen :-) Ska bli spännande att höra henne berätta vad de gjorde där :-)

                                      

Bild från i somras när hon fick rida på en ponnyhäst på Sagostigen
.


Vi är så nöjda med hennes dagis. Hon trivs enormt bra där och de hittar på så mycket roligt med barnen, och trots att det är en hel del barn på de två avdelningarna så ser de alltid till att dela upp dem i mindre grupper utifrån barnens behov, dagsform och intressen bl a. Nu går hon ju sista året där, och nästa höst blir det förskoleklass/6-årsgruppen men det ska nog gå bra det med. Hon har väldigt lätt för att få kompisar och förhoppningsvis följer det väl med någon 04:a från hennes nuvarande dagis.

Har jag förresten sagt att vi åtminstone fått lite rimfrost härnere?? I brist på snö så är jag innerligt tacksam för det, för det skänker iallafall lite mer julstämning om man slipper se de gröna gräsmattorna (*ryser*) nu i december, och så är det ju så otroligt vackert med de frostklädda träden :-)

Sist men inte minst så har jag noterat att besöksstatistiken skjutit i höjden de senaste dagarna. Välkomna hit allihopa som läser, det är ju Ni som sporrar mig att skriva :-)  men jag kan ju inte sticka under stol med att jag skulle bli jätteglad om ni ville lämna en liten kommentar också (ni som inte brukar lämna det) :-)

Ju mer respons man får - desto roligare och meningsfullare blir det ju att skriva :-)

                                          
Kram på er allihopa!

                                      

Kommentarer

  • Tomas säger:

    Jag lämnar en på begäran. Alltid kul o veta vilka som läser. Jag har ingen aning om vilka som läser min. 10 kan jag väl räkna upp men resterande har jag ingen aning om. Lite frustrerande när folk smyger men aldrig ger sig till känna. :-) Men kul med läsare!

    2009-12-03 | 15:44:58
    Bloggadress: http://tomasliv.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Vad kul att det lilla "kakmonstret" gillar hästar. Det gjorde ju även hennes kusin vid en viss ålder :P



    Hur blir det nu till jul, har ni funderat på att komma upp?



    Bamsekram! <3

    2009-12-03 | 22:27:08
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Så mysigt det låter på O:s förskola, förstår att ni är nöjda! Och nästa år ska nog jag med kolla in paketkalendern och beställa där! Lämnar en stor kram till dig och önskar dig/er en fin helg!

    2009-12-04 | 08:23:45
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Hej!

    Jag anmäler mig direkt. Jag är här och spökar varje dag, skratt!

    Vilken lyckodag för söta lilla O.

    Jättebra att du delar med dig av adventskalendertipset. Nästa år ska jag kolla där. I år blev det Legokalendrar.

    Hoppas att du får en bra dag. Kram kram

    2009-12-04 | 11:23:23
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här: